زمانی که آسیبی جدی به یک فرد وارد می‎شود بدن او نمی‎تواند تغییرات را تحمل کند، در نتیجه به ناچار باید از کاردرمانی بهره ببرد.

کاردرمانی یکی از رشته‎های مربوط به حیطه‎ی پزشکی می‎باشد که می‎تواند اعضای بدن را دوباره به کار کردن وادار نماید. تا زمانی که هریک از اعضای بدن ما وظیفه‎ی خود را به درستی انجام ندهند مشکلات بیشتر و بیشتر خواهد شد. کاردرمانی نرخی جداگانه دارد و با توجه به نوع کاری که انجام می‎شود تعرفه‎ها قابل تعیین خواهند بود.

کاردرمانی و مشکلات مربوط به پوشش بیمه ای آن

شغل مربوط به کاردرمانی شغلی بسیار حساس می‎باشد، زیرا چشم امید خانواده بیمار به فرد می‎باشد تا بتواند شخص مورد نظر را از بی‎حالی و بیکاری درآورد. بر اساس اینکه بدن او در طی چند جلسه می‎تواند به حالت عادی خود باز گردد هزینه‎ها متفاوت خواهند بود. از همین رو نرخ مربوط به کاردرمانی ها برای فعالیت‎های مشخص تعیین شد. تا پیش از آنکه تغییری در قیمت‎های اصلی بر اساس تورم داده شود این قیمت منصفانه بوده و هیچ اعتراضی به آن داده نشد. اما پس از مدتی که تورم بیشتر شد فشار بر روی این قشر نیز بیشتر شد.

اما یکی از بزرگترین مشکلات وجود معضل بیمه می‎باشد. در زمینه‎ی کاردرمانی با توجه به بالا بودن قیمت‎های مورد نظر تغییری در زمینه‎ی بیمه‎ای داده نمی‎شود و بیمه این نوع از فعالیت را تقبل نمی‎کند. در حالی که با وجود تغییر دادن کار در یک فرد او به زندگی باز می‎گردد و عده‎ای به دلیل نداشتن پول کافی از فعال بودن دوباره منصرف می‎شوند و با همان معلولیت‎های خود نیز به زندگی ادامه خواهند داد. فشار مالی روز به روز بیشتر و بیشتر می‎شود و فرد نمی‎تواند شرایط زندگی خوبی را برای خود فراهم آورد.

کاردرمانی و مشکلات مربوط به پوشش بیمه ای آن

وضعیت این رشته در تهران کمی بهتر از سایر شهرستان‎ها می‎باشد، زیرا استفاده از این رشته در کلینیک‎ها به صورت مشترک رواج پیدا کرده است. دولت باید بتواند این رشته شغلی را هم در زمره‎ی خدمات بیمه‎ای قرار دهد تا مردم بتوانند از خدمات توانبخشی هم استفاده کنند و به بهانه بالا بودن قیمت‎ها یک عمر خود را در خانه حبس نکنند. یکی از برنامه‎های اساسی در این حوزه توجه به امر افزایش تعرفه‎ها می‎باشد که امیدواریم به زودی خبرهای خوشایندی در این زمینه شنیده شود.

نظر شما درباره کاردرمانی و مشکلات مربوط به پوشش بیمه ای آن چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

http://tnews.ir/site/e053121218343.html