صنعت بیمه صنعتی قدیمی میباشد، اما نیازمند تخصصیتر شدن نظارت بر روی فعالیتهای مربوط است که باید به نحوی منطقیتر صورت پذیرد.
بررسیها نشان میدهد که صنعت بیمه میتواند بسیار فعالتر از آنچه که تصور میکنیم برقرار شود و به شیوهای بهتر تغییراتی را ایجاد نماید. حوزه بیمه حوزهای توانمند بوده که میتواند مردم را به سوی خود نیز جلب نماید و با جلب کردن مشارکت مردم تغییراتی را در سیستم زندگی آنها به وجود آورد. یکی از مهمترین ارکانی که برای نظارت وجود دارد در زمینهی بیمه مرکزی خواهد بود. این بیمه اصلی میتواند نظارتهای خود را بیش از پیش افزایش دهد تا تمامی فعالان از وجود یک ناظر همیشگی نیز مطمئن باشند.
هر سیستمی که با مردم در ارتباط باشد میتواند به نوعی منطقی از کسب و کار سود ببرد. اما این کسب و کارها باید در جهتی باشند که مؤثر واقع شوند. اگر نظارتها از بالادست به نحو مطلوبی انجام شود متصدی هر اموری میداند که چگونه میتوان رضایت ارگانهای بالادست خود را نیز به دست آورد. باید قانونمندانه عمل شود تا نتیجه منطقی حاصل گردد. در غیر این صورت معضلاتی به وجود خواهند آمد که میتوانند حتی به از دست دادن کار نیز منجر شود.
در ایران بیش از 30 شرکت وجود دارند که در زمینهی بیمه فعالیت میکنند، علاوه بر این شرکتها در حقیقت کارگزاریهایی هم هستند که میتوانند تغییرات را اعمال نمایند و همچنین علاوه بر این موارد صنعت بیمه از ارکانهای دیگری هم تشکیل شده است. در چنین حجمی نظارتهای موجود کفایت لازم را ندارد و شاید به حساسیتهای موجود کمی اضافهتر شود. دقت داشتن همیشه لازمهی چنین کاری است که باید بیش از پیش نیز افزایش پیدا کند و در پی آن میتوان مشکلات موجود را تا حد زیادی کم کرد.
اگر نظارت خوب باشد قطعا کار بیمه هم بهبود پیدا خواهد کرد و در نهایت میتوان گفت که تأثیر خوبی را برجای میگذارد. مردم هدفمند به سوی بیمه خواهند آمد. لزوم راه اندازی سامانههای خودکنترلی یکی از واجبات خواهد بود که باید پیگیری شود. سامانههای مدیریتی را میتوان بهبود بخشید و در نهایت با دو مورد از مهمترین آنها که در حال حاضر راه اندازی شده وضعیت به خوبی تغییر خواهد کرد.
نظر شما درباره افزایش نظارت بر صنعت بیمه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.
منبع: