در اکثر کشورهای دنیا کارها از فضای اداری به فضای منزل واگذار شده تا بتوان از وقوع خیلی هزینه‎ها جلوگیری نمود، از این رو بیمه شاغلان فضای مجازی هم الزامی شده است.

اگر کار می‎کنید و دستمزدی بابت آن دریافت می‎کنید، در حقیقت در بازار کار نقشی اساسی دارید و از این رو باید تحت پوشش بیمه هم قرار داشته باشید در غیر این صورت حقی که متعلق به شما می‎باشد پایمال خواهد شد. اینکه بتوانید فضای کسب و کار را به صورت کامل به منزل منتقل نمایید از بسیاری هزینه‎های اضافی همانند هزینه مربوط به اجاره یک مکان، پرداخت هزینه مربوط به حامل‎های انرژی، قبوض خدماتی و . . . در امان خواهید بود و تنها بدی این کار نبود فضایی برای تفریح و بیرون رفتن است.

آشنایی با بیمه شاغلان فضای مجازی

پس از مدتی کار کردن در منزل به آن عادت خواهید کرد، اما قطعا از آسیب‎های جسمی و . . . در امان نیستید و بیماری‎ها هم می‎توانند به سراغتان بیایند و همچنین می‎توان گفت که  با داشتن بیمه شاغلان فضای مجازی امنیت در کار شما پابرجا خواهد بود. هیچ کارفرمایی حق ندارد که شما را بی دلیل از کار بیکار کند و به نوعی دست شما را در پوست گردو قرار دهد. پس با یک تیر دو نشان خواهید زد هم از نظر درمانی هزینه‎ها کاهش پیدا می‎کند و هم سابقه بیمه و به دنبال آن امنیت شغلی شما برقرار خواهد شد.

در خصوص فعالیت‎های مربوط به فضای مجازی اتحادیه‎ای شکل گرفته تا بتواند به صورت صحیحی فعالیت‎های مربوطه را مدیریت کند و از هر نوع سوء استفاده‎ای هم جلوگیری کند. در این اتحادیه برای پابرجا بودن حقوق هر فردی پیشنهادهایی داده شد که یکی از آنها برقرار شدن بیمه تأمین اجتماعی می‎باشد. تاکنون در مراحل ابتدایی قرار داریم و هنوز هیچ فعالیت رسمی از سوی بیمه تأمین اجتماعی تأیید و آغاز نشده است. بررسی‎های اولیه نشان می‎دهد که اولین گروه برای دریافت این نوع بیمه رانندگانی هستند که به صورت اینترنتی فعالیت می‎کنند.

آشنایی با بیمه شاغلان فضای مجازی

این نوع بیمه هیچ مسئولیتی را تقبل نکرده و تنها کاری که انجام می‎دهد در زمینه‎ی بیمه کردن است. یعنی افراد نباید به دلیل وجود محدودیت‎ها از این بیمه محروم شوند. اگر در کار شما کارفرمایی باید هزینه بیمه را تقبل کند، شما هفت درصد پرداختی خواهید داشت در غیر این صورت باید هزینه را کامل بپردازید که در اکثر شغل‎های مربوط به فضای مجازی کافرمایی وجود ندارد و بیمه شاغلان فضای مجازی را خود شخص باید پرداخت کند.

نظر شما درباره آشنایی با بیمه شاغلان فضای مجازی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع: