در ایران اتباع خارجی زیادی وجود دارند که در زمره‎ی آنها به بیشترین موارد یعنی افغان‎ها می‎توان اشاره داشت. اما این اتباع هم برای زندگی نیازمند بیمه هستند.

اتباع خارجی که در ایران حضور دارند برای کار و فعالیت به کشور ما آمدند، زیرا در کشور آنها به دلیل جنگ شرایط خوبی برقرار نبود و جایی برای رشد و پیشرفت وجود نداشت. اکثر آنها در کارهای ساختمانی مشغول فعالیت می‎باشند که در نهایت این کارها برای آنها راحت‎تر بوده و دردسرهای کمتری را به دنبال دارد و علاوه بر آن متاسفانه به عنوان یک سرپناه می‎توانند از ساختمان‎های در حال ساخت استفاده کنند.

بیمه اتباع خارجی و بیمه تأمین اجتماعی

به دلیل کار و فعالیت و مشارکت در امور مربوط به حیطه‎ی شغلی یک کارفرما در نهایت می‎توان به این موضوع اشاره داشت که باید بیمه‎ای تحت عنوان بیمه اتباع خارجی هم راه‎اندازی شود تا از حق و حقوق مربوط به این اقشار کاسته نشود. اتباع خارجی هم برای کار قراردادهایی می‎بندند که احتمال تغییر در حق و حقوق‎ها و ادامه‎ی روند کار آنها وجود دارد و باید از طریقی بتوانند حق خود را بازپس بگیرند. در این صورت کارفرماها از این افراد برای کمتر دادن حقوق و مزایا و بیمه استفاده می‎کردند که در نهایت حق کارگرهای ایرانی پایمال می‎شد.

به همین دلیل سازمان تأمین اجتماعی بیمه‎ای را برای این اقشار در نظر گرفته تا علاوه بر امنیت شغلی در صورت بروز حادثه بتوانند حق خود را بگیرند. برخی از آنها در حین کار از بالای ساختمان می‎افتند که یا فوت می‎کنند یا دچار آسیب‎های شدیدی می‎شوند که می‎تواند ادامه‌ی زندگی آنها را مختل نماید. بیمه اتباع خارجی در این مورد کمک زیادی می‎کند. حق بیمه از کار افتادگی یا فوت برقرار می‎شود و به فرد یا بازماندگان او داده می‎شود و در این شرایط هیچ تفاوتی بین یک کارگر ایرانی و خارجی وجود دارد.

بیمه اتباع خارجی و بیمه تأمین اجتماعی

فرقی ندارد که اتباع خارجی از کدام کشور به ایران راه پیدا کرده‌اند در هر صورت می‎توانند از بیمه اتباع خارجی استفاده کنند زیرا تبعه ایران هستند و طبق قوانین رسمی کشور ما عمل می‌کنند. در صورت کوچک‎ترین بی قانونی حق برخورد با آنها وجود دارد و برای آنها همانند یک فرد ایرانی قوانین اجرا خواهند شد. برای هریک از افراد تبعه خارجی به عنوان حفظ حقوق بشر قوانینی تعریف شده که با رعایت آن از امنیت کاملی در کشورمان برخوردار هستند و به همین دلیل تعداد این افراد نسبت به سالهای پیش افزایش چشمگیری پیدا کرده است. تمامی افرادی که کار می‎کنند و قصد برخورداری از بیمه را دارند باید از کارت کار بهره ببرند.

منبع:

تی نیوز

نظر شما درباره بیمه اتباع خارجی و بیمه تأمین اجتماعی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.