نسخه نویسی در مازندران به شیوه‎ای نوین انجام خواهد شد و نسخه نویسی الکترونیکی در این استان در جریان خواهد بود که بسیار مؤثر است.

با استفاده از بررسی‎های نهایی می‎توان به این نتیجه رسید که یکی از مراحل اجرایی طولانی در روند درمان نسخه نویسی بدون داشتن شرح حال اولیه و دانایی از بیماری‎های زمینه‎ای می‎باشد. از این رو برای آنکه بتوان معضل قدیمی را حل نمود استفاده از شیوه‎هایی جدید و نوین است که در تمامی دنیا رواج دارد. نسخه نویسی الکترونیکی و قرار داده شده نسخه‎ها در سیستم‎های کامپیوتری تأثیر زیادی در رفع نواقص دارد. این کار در حال حاضر به صورت آزمایشی در مازندران در حال اجرا می‎باشد.

نسخه نویسی الکترونیکی در استان مازندران

حذف شدن دفترچه‎ها می‎تواند به صورت مؤثر انجام شود. از چندین ماه گذشته عملیات مربوط به حذف پیگیری شده است اما نمی‎توان به صورت کامل آن را انجام داد. زیرا این پروسه طولانی بوده و نیازمند پیگیری‎های بیشتر می‎باشد. این روند باید همزمان در تمام استان و سیستم داخلی انجام شود. وجود یک نقص در این سیستم روند کار را با معضلاتی روبه رو خواهد ساخت که تنها با متوقف کردن دوره آن کار به تعویق خواهد افتاد.

تعداد سازمان‎های بیمه گری که در مازندران وجود دارد در چهار مورد خلاصه می‎شود. در استان بیمه‎هایی که بیشتر از همه مورد تأیید مردم قرار دارند و از آن استفاده می‎شود شامل بیمه تأمین اجتماعی، بیمه مربوط به نیروهای مسلح و همچنین بیمه سلامت به صورت همگانی خواهد بود. این بیمه‎ها نباید همپوشانی داشته باشند و هر فردی باید در این تنها یک بیمه را برای خود انتخاب کند.

نسخه نویسی الکترونیکی در استان مازندران

در طرف مقابل این خدمات باید از سوی برخی از مکان‎ها انجام شود به عنوان مثال مطب‎هایی که در حال حاضر با این بیمه‎ها قرار دارند و فعالیت می‎کنند، مراکز ثبت احوال، داروخانه‌های موجود در سطح استان که فعالیت‎های مربوط به بخش دارویی را انجام می‎دهند همگی باید شرایط لازم برای ارائه این خدمت را داشته باشند.

نسخه نویسی الکترونیکی برای استان شمالی مازندران تنها در حد طرح اجرایی شده و حالا به صورت عملی از آن بهره برداری انجام نشده است. نسخه‌ی آزمایشی آن در بابلسر اجرا می‎شود که در این شرایط می‎توان مشکلات موجود را در طول مسیر شناسایی نمود و آن را حل کرد.

نظر شما درباره نسخه نویسی الکترونیکی در استان مازندران چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز