بیمه شدن پروسه‎ای مؤثر در زندگی هر فردی محسوب می‎شود که در زمان سربازی می‎تواند مشکل ساز شود.

برخی از افراد در محاسبه بیمه خود به مشکلاتی برمی‎خورند. اکثر آنها  افرادی هستند که به سربازی رفته‌اند و با تغییر شرایط مربوط به آن، بیمه آنها با کاهش تعداد سال‎ها مواجه شده است. اما در طی بررسی‎های بیمه‎ای و در طی نظم بخشیدن پروسه‎های بررسی بیمه‎ای در همه‎ی کشورها، فراخوانی زده شده تا تمامی افرادی که در فضایی خارج از کشورمان ایران قرار دارند برای آنکه بتوانند از زمان بیمه شدن خود محاسبه‎ای دقیق را انجام دهند، به شعب بیمه‎ای مراجعه نمایند.

بیمه سربازی خارج از کشور چگونه بررسی می شود؟

دو سال سربازی در زندگی هر فردی زمان زیادی محسوب می‎شود که شاید بتوان بهره دیگری از آن جست. برای تمام افرادی که برای رفتن به سربازی آماده می‎شوند در حدود دو سال بیمه رد خواهد شد که نشان دهنده سابقه کار می‎باشد. با حساب کردن این بیمه تنها نیاز است تا آنها بیست و هشت سال کار کنند. این موضوع اکثرا برای افرادی اهمیت دارند که در حال حاضر در خارج از کشور مشغول به کار هستند و قصد دارند تا سابقه بیمه خود را قابل انتقال نمایند. به همین دلیل باید تعداد سالهایی که برای سربازی گذرانده‎اند بررسی شود.

برای آنکه چنین پروسه‎ای در خارج از کشور انجام شود می‎توانید از افرادی که کارگزار رسمی در خارج از مرزهای ایران هستند و برای بیمه تأمین اجتماعی هم کار می‎کنند کمک بگیرید. در ابتدا نیاز است تا کارت پایان خدمت یا همان پایان سربازی شما از نظر اصل بودن بررسی شود. پس از آن درخواستی از سوی سیستم ارسال خواهد شد. این سیستم به سیستم ناجا در ایران متصل می‎باشد تا بررسی‎ها انجام شده و نتیجه زمانی بیمه سربازی تعیین شود.

بیمه سربازی خارج از کشور چگونه بررسی می شود؟

این شرایط ویژه تنها برای افراد مذکور نیست، بلکه هر فردی که در کمترین زمان یعنی دو سال بیمه خود را پرداخت نموده‎ و سازمان بیمه‎ای وی هم تأمین اجتماعی باشد می‎تواند از این شرایط بهره ببرد. برای آنکه بتوان در مدت طولانی‎تری از بیمه استفاده کرد پس از محاسبه کردن آخرین مبلغ حق بیمه، این پرداخت ادامه دارد تا سابقه بیشتر برای فرد ثبت شود. تنها با دادن یک درخواست می‎توانید پیگیر بیمه خود باشید.

نظر شما درباره بیمه سربازی خارج از کشور چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

مهرنیوز