تعداد بافنده‎های فرش دستی در ایران رقم بالایی را به خود اختصاص می‎دهد که نیازمند پیگیری و توجه هرچه بیشتر بیمه‎ها است.

هرکجا که یک فرش دستبافت را مشاهده می‎کنید حتما با خود می‎گویید که چه زحمتی برای تولید این اثر هنری و چه زمانی برای خلق آن صرف شده است. ما باید بتوانیم چنین هنر خلاقی را در ایران حفظ کنیم، اما متأسفانه توجه زیادی به این مسیر نمی‎شود و بیمه‎ها نمی‎توانند شرایط بهتری را برای قالیبافان داخلی فراهم آورند. تعداد کل قالیبافان در ایران که به کار تولید فرش دستی مشغول هستند بیشتر از یک میلیون نفر می‎باشد.

بافنده های فرش دستی و حق هایی که ضایع می شود!!!

یک میلیون نفری که چشم آنها به هزینه نهایی ناشی از تولید یک اثر می‎باشد، اما اینکه آیا به همان قیمت اصلی خریداری شود یا خیر معضل دیگری برای این بخش خواهد بود. معمولا دلالانی وجود دارند که هزینه‌های مربوط به زحمت را حذف می‎کنند و فرش دستی را با قیمتی بسیار پایین‎تر از قیمت واقعی مربوط به زحمت آن خریداری خواهند کرد. متأسفانه در این زمینه باید تلاش‎های بیشتری به کار گرفته شود تا حق را به حق‎دار رساند و عدالت را به معنای واقعی برقرار کرد.

تعاونی‎ها در این راستا باید وارد عمل شوند، اما جالب است بدانید که از همین تعاونی‎های موجود هم توسط سیستم‎های بالاتر یعنی بانک توسعه تعاون حمایت لازم و کافی انجام نمی‎شود. در نتیجه معضل یک یا دو مورد نیست. باید بتوان سرمایه‎های داخلی بانک توسعه تعاون را ارتقاء بخشید تا فعالیت‎های مربوط به تعاونی‎ها هم رونق بیشتری بخشیده شود. تعاونی‎ها می‎توانند از بافنده‎های فرش دستی حمایت به عمل آورند و کارهای مربوط به بیمه آنها را نیز انجام دهند.

بافنده های فرش دستی و حق هایی که ضایع می شود!!!

هرچه جذب سرمایه‌گذاری در بخش‎های مختلف مربوط به بانک توسعه تعاون بیشتر شود مشکلات موجود هم راحت‎تر حل خواهد شد. این بانک به صورت تخصصی می‎تواند عمل کند و از هرچه شعار نیز جلوگیری نماید. زیرا با شعار نمی‎توان به هدف اصلی رسید بلکه این وظیفه ماست که از اهمیت ویژه‎ای برخوردار می‎باشد. تا حدود پنج درصد از اقتصادی که در ایران وجود دارد را می‎توان از بخش تعاون انتظار داشت که این رقم هم در نوع خود رقم بالایی است.

کسانی که فرش دستی می‎بافند می‎توانند از طریق بانک توسعه تعاون و همچنین تعاونی‎های خود به عضویت بیمه تأمین اجتماعی درآیند.

نظر شما درباره  حق بیمه بافنده های فرش دستی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تهران نیوز