در خصوص دریافت مزایای مربوط به بیمه زنان خانه دار ، امروز این امکان وجود دارد که حتی دختران مجرد هم از بیمه استفاده کنند.

بیمه زنان خانه‎دار بیمه‎ای است که برای حمایت از زنان ترتیب داده شده است، در این بیمه امکان استفاده وجود دارد، اما پرداختی این بیمه بر اساس پرداخت کردن حق بیمه مصوب و همچنین دستمزد آن تعیین می‎شود که در هر سال با توجه به آنچه در آمده است متفاوت خواهد بود. در تمام بیمه‎ها یک نرخ ثابت وجود ندارد و همیشه در هر سالی این نوع از پرداختی‎ها متفاوت می‎شود. کسانی که می‎توانند از این شرایط نهایت استفاده را داشته باشند باید محدوده سنی خاصی را شامل شوند.

 برخورداری زنان خانه دار از بیمه

کسانی که می‎توانند از بیمه زنان خانه دار بهره ببرند باید در محدوده سنی هجده سال تا پنجاه سال باشند. اگر فردی بالای پنجاه سال سن دارد هم می‎تواند از بیمه زنان خانه دار استفاده کند. اما این موضوع به شرطی برقرار می‎شود که سابقه پرداختی بیمه وجود داشته باشد. بر اساس همان تعداد سالها به سالهای اصلی یعنی بعد از پنجاه سال اضافه خواهد شد. در صورتی که فرد تعیین شده سابقه پرداخت بیمه دارد این سابقه بر اساس تعداد سال محاسبه می‎شود.

حداقل سابقه رد شده پنج سال است. در صورتی که این پنج سال پرداخت شود، این مزیت وجود دارد که از بین حداقل تا حداکثر دستمزد یکی از آنها را انتخاب نماییم. این دستمزدهای حداقلی و حداکثری بر اساس شورای عالی کار تصویب می‎شود که پس از بررسی‎های نهایی به مرحله اجرایی می‎رسد. از بین این بازه شما با پنج سال سابقه خود می‎توانید 38 هزار تومان را پرداخت نمایید. اگر دوست دارید تا مزایای بیشتری در اختیار شما قرار گیرد، هفت برابر آن خواهد شد.

برخورداری زنان خانه دار از بیمه

اگر قصد دارید تا از مزایای بازنشستگی استفاده کنید نرخ تصویب شده چهارده درصد است. در کنار بازنشستگی اگر از مزایای بیمه پس از فوت برای بازماندگان خود استفاده خواهید کرد این عدد به شانزده درصد خواهد رسید، علاوه بر آن استفاده از مزایای بیمه زنان خانه دار برای بازنشستگی، فوت و همچنین از کار افتادگی به بیست درصد افزایش پیدا می‎کند. از بین این درصدها دو درصد هم برای دولت خواهد بود.

سرانه درمان برای متقاضیان که تحت بیمه هستند کمی متفاوت می‏‎باشد. معمولا دو دسته افراد وجود دارند که یکی از آنها افرادی هستند که در زمره‎ی زنان خانه دار (یا دختران مجرد) هستند اما تحت تکفل پدر و مادر می‎باشند و از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‎نمایند. اما در گروه دیگر کسانی هستند که از بیمه استفاده نمی‎کنند، این امکان برای آنها فراهم شده تا بتوانند در سریع‏‎ترین زمان ممکن تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی با سرانه درمان خاص قرار بگیرند. سرانه‎ای که وجود دارد چهل و چهار هزار تومان به ازای هریک نفر است.

نظر شما درباره برخورداری زنان خانه دار از بیمه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز