بیمه مرکزی با تغییر و تحول جدید در ریاست خود قرار است تا فصلی تازه را در سالهای اخیر تجربه نماید که احتمال وجود ضرر نیز بسیار شایع است.

برای آنکه بتوانیم انواع ریسک‎های موجود را در زمینه‎ی فعالیت‎های مربوط به بیمه کاهش دهیم نیاز داریم تا هرچه زودتر صندوق حمایت از بیمه را تأسیس نماییم تا بتوان این مشکلات احتمالی را از سر راه برداشت. در صورتی که خطر یا ریسکی غیرقابل پیش بینی رخ دهد، این صندوق حمایت از بیمه می‎تواند آن را جبران نماید و در نتیجه بیمه هم از این قاعده یعنی پرداخت خسارت‎ها در امان خواهد بود. علاوه بر خطرها می‎توان از هر نوع معضل احتمالی هم سخن گفت که قابلیت جبران داشته باشد.

بیمه مرکزی و صندوق حمایت از بیمه

فعالیت‎های مربوط به بیمه مرکزی با هیچ ایرادی همراه نیست، بلکه مرتبا در حال پیگیری بوده و توانسته که این پیگیری را به صورت مطلوبی انجام دهد تا در نهایت ذخیره‌ای که برای شرکت‎ها وجود دارد به حد مطلوب خود نزدیک شود. این تعهداتی که بیمه مرکزی از آنها صحبت می‎کند عموما به بخش نظارتی مرتب است و باید مورد پیگیری قرار گیرد. صنعت بیمه نمی‎تواند بدون همکاری با سایر نهادها به موفقیت چشمگیری دست یابد.

صنعت بیمه برای آنکه بتواند به رشد نهایی در حد انتظار خود برسد باید بتواند تا در زمینه‎ی خصوصی فعالیت‎های خوبی را ارائه دهد، علاوه بر آن توانگری مالی آن هم در حد عالی بالا برود تا در مواجه با هر نوع خسارتی بتواند به نحو مطلوبی آن را جبران نموده و از این موانع عبور نماید. نیروهای انسانی بسیار خوب و آماده کار در رابطه با بیمه وجود دارند که از نظر بار علمی هم در حد بالایی قرار دارند و با استفاده از آزمون‎های تعیین سطح می‎توان از این استعدادها هم کمک گرفت و آنها را به آنچه که نیاز دارند رساند.

بیمه مرکزی و صندوق حمایت از بیمه

یکی از اقداماتی که باید در آینده به آن دقت زیادی شود و توجه بیشتری هم داشته باشیم در رابطه با تقویت استفاده از بیمه‎های مربوط به زندگی یعنی بیمه عمر هستند. برنامه‎ریزی‎ها باید به سمتی پیش بروند که این نوع بیمه‎ها به بیمه‎های همگانی تبدیل شوند که همه‎ی مردم بتوانند از مزایای آن بهره مند گردند. در همه جای دنیا این بیمه‎ها بیشتر مورد توجه هستند و فرد دوست دارد تا با اطمینان به زندگی آینده خود بپردازد.

مجلس با اینکه از شرایط بیمه‎ها خبر دارد اما در برخی از مسائل از هیچ ملاطفتی برخوردار نیست، در واقع می‎توان گفت که مالیات‎ها و حتی برای برخی از اتفاقات عوارض هم دریافت می‌شود که عموما در حد انتظار فرد نیست. بیمه راه حل دیگری ندارد مگر آنکه از بخش خصوصی استفاده‎های لازم را به عمل آورد. با حضور بهتر بیمه‎های خصوصی فعالیت‎های مربوط به بیمه‎های دولتی بسیار کمتر شده که نیازمند استفاده از صندوق حمایت از بیمه می‎باشند.

نظر شما درباره بیمه مرکزی و صندوق حمایت از بیمه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز