چرخه‎ی اقتصادی را می‎توان با تغییرات داخلی بهبود بخشید، بخصوص با روی کار آمدن بیمه‎ها میزان اشتغال هم بالاتر می‎رود.

اگر بخواهیم چرخه‎ی اقتصادی پویاتری در ایران داشته باشیم ،بهتر است تا تغییراتی را در فعالیت های داخلی خود انجام دهیم ، در حقیقت می توان گفت که بیمه ها با تعدد بیمه های کوچک و اساسی  می توانند جوانان بسیاری را از بیکاری مطلق بیرون آورده و به سوی اشتغال ببریم. هرچه شغل بیشتر باشد میزان تولید سرمایه هم افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین تنها یک وزارت خانه مسئول شرایط امروز نیست و نیاز است تا با همکاری مردم و نهادهای گردش دارنده مالی همچون بیمه‎ها این کار رونق بیشتری پیدا کند.

نقش بیمه و اشتغال در اقتصاد ایران

یکی از دلایل عمده برای ناکامی‎های موجود را می‎توان به عدم وجود اطلاع‎رسانی‎های مفید از سوی مسئولان نسبت داد. زمانی که بین وزارت‎خانه‎ها و همچنین بنگاه‎های مختلف اقتصادی و سازمان‎ها یک برنامه‎ریزی کلی وجود داشته باشد و از بودجه‎ها، برنامه‌ها و هزینه‎ها و امکان سرمایه‎گذاری بهتر اطلاع رسانی‎های به موقعی انجام شود، قطعا در روند کار تغییرات خوبی رخ خواهد داد که می‎تواند گردش سرمایه را در داخل بیشتر کند و مشکلات اقتصادی هم حل شوند.

اگر در رسانه‎ها از واقعیت‌ها پرده برداشته شود و در واقع آنچه که وجود دارد را به مردم گزارش دهند، مردم هم با آنچه که در اقتصاد آنها در جریان است بیشتر آشنا می‎شوند و نقش خود را در رفع این مشکلات بیشتر درک خواهند کرد. دولت و وزارت اقتصاد و دارایی به تنهایی نمی‌تواند بار این مشکل را به دوش بکشد و با بهبود اشتغال در کشور می‌توان با کمک مردم این معضل را پشت سرگذاشت.

نقش بیمه و اشتغال در اقتصاد ایران

بیمه‎ها تنها به بیمه شخص ثالث ختم نمی‎شوند، می‎توان با بهبود شرایط، بیمه‎ها از حالت بزرگ به بیمه‎های کوچکتر تبدیل کرد. بیمه‎های موجود می‎توانند از آتش‎سوزی تا بیمه عمر متنوع باشند. تا زمانی که مردم را از اهمیت این بیمه‎ها مطلع نکنیم قطعا نمی‎توانیم به استفاده بیشتر و گرایش بیشتر مردم  کمک نماییم. این موضوع باید به صورت همگانی مطرح شود.   زمانی که طرحی همگانی شود حاد بودن آن بیشتر به چشم خواهد آمد.

نظر شما درباره نقش بیمه و اشتغال در اقتصاد ایران چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز