یکی از جدیدترین اخبار در زمینهی بیمه توجه به امر اعتبارسنجی آن خواهد بود که این اعتبار سنجی توسط مشتریها به صورت آزمایشی برگزار میشود.
بیمههای زیادی در سطح ایران وجود دارد که برخی از آنها خصوصی و برخی دیگر با کمک دولت نیز به فعالیتهای خود ادامه میدهند. هریک از آنها سقفهای قابل توجهی از تعهدات دارند و حقوق متفاوتی را نیز دریافت خواهند کرد، بنابراین نمیتوان یک عدد مشخص را در نظر گرفت. با توجه به نوع بیمه، شرکت ارائه دهنده خدمات و همچنین با توجه به سقف تعیین شده حق بیمهای که دریافت میشود متناسب خواهد بود یا نخواهد بود، این تصمیمی است که مشتریان نیز برای بیمه خود خواهند گرفت. این نشان میدهد که بیمه آنها تا چه اندازهای مفید بوده است.
هر شرکت بیمهای باید به صورت جداگانه این اعتبار سنجی را انجام دهد تا در نهایت نتیجه نهایی برای برترین برند بیمه انجام شود. برای این منظور نیاز است تا تمامی شرکتهای بیمهای در ایران به این سیستم یکپارچه برای اعتبارسنجی مشتریان نیز مجهز شوند تا همهی مشتریان بتوانند در هر زمانی از این شرایط استفاده کنند. توانم نام این سامانه خواهد بود که میتواند چنین اعتبار سنجی را انجام دهد.
در صنعت بیمه باید همانند صنعت بانک در کل دنیا نیز عمل نمود، برای این تغییر نیاز است تا شما فرایندهای تشویقی را در نظر داشته باشید، بدین منظور میتوان به سرعت مشتریها را از یکدیگر تفکیک کرد. سعی کنید تا برای مشتریهای خوب خود طرحهای تشویقی را اعمال نمایید. مشتریهای خوش حساب را از بد حساب جدا کنید، بدین صورت تمامی مشتریهای شما میتوانند از این طرح بهره برده و در نهایت در خوش حسابی خود باقی بمانند. بیمهها باید بتوانند در هر زمینه بیمهای رضایت مردم را نیز کسب کنند، درصورتی که رضایت بیشتر شود قطعا بر روی میزان فعالیت آنها افزوده خواهد شد. این میتواند به افزایش سرمایهها منجر شود.
برنامه ریزیها در زمینهی بیمه باید با استفاده از مطالعات گستردهای همراه باشد، این مطالعات هرچه دقیقتر و با استفاده از تجارب سایر ملل انجام شود قطعا میتواند نتیجهای بهتر را به وجود آورد، در این صورت کمبودهای موجود به صورت کامل از بین خواهد رفت.
نظر شما درباره اعتبار سنجی مشتری ها توسط سیستمی جدید در بیمه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.
منبع: