با توجه به گرانی‎های اخیر یکی از مهمترین معضلاتی که همواره در بحث بیمه نیز مطرح است در خصوص عمل به تعهدات بیمه عمر است.

همانطور که اطلاع دارید بیمه عمر بیمه‎‏ای است که شما در طی سالها پرداختی‎هایی را انجام خواهید داد، اینکه چنین پرداختی‌هایی تا چه اندازه مفید است یا خیر باید در سالهای آتی تشخیص داده شود، اما افراد به دلیل عمومی شدن چنین بیمه‎ای به آن اعتماد کرده و همواره از آن یاد می‎کنند و در ماه‎های تعیین شده حق بیمه عمر خود را پرداخت می‎کنند. یکی از نگرانی‎های اخیر در رابطه با واقعی بودن پرداختی‎های مربوط به بیمه عمر خواهد بود.

بیمه عمر و تغییرات آن در شرایط فعلی اقتصادی

شرایط ایران هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاسی به سویی در حال پیشروی است که نتایج هیچ یک از اقدامات صورت گرفته مشخص نیست. بیشترین ضربه‎ای که در این شرایط به سیستم های اقتصادی وارد می شود در زمینه‌ی بیمه‎ها خواهد بود. بیمه‎ها معمولا هزینه‎های بیمه‎ای خود را در ماه‎های قبل دریافت نموده‎اند اما حالا برای پرداخت خسارت‎ها باید چندین برابر قیمت را بپردازند، شاید مابه التفاوت نیز در نظر گرفته شود اما بهتر است در نظر داشته باشید که چنین شرایطی نمی‎تواند هزینه‎های نهایی را جبران نماید، زیرا مردم به همان اندازه پرداختی را انجام نخواهند داد.

بیمه عمر زمانی قابل استفاده خواهد بود که فرد تا زمان تعیین شده مثلا ده ساله بیمه عمر خود را پرداخت نموده و حالا قصد دارد تا از مزایای آن نیز بهره من‎شود. همچنین دسته‎ی دیگری از افراد هم هستند که در این جریانات فوت کردند یا دچار حادثه‎ای شدند و بر اثر این حادثه به شدت دچار آسیب شده‎اند. علاوه بر اینکه می‎توانید از مزایای بیمه‎ای بهره ببرید، می‎توانید از تمامی شرایطی که در نظر گرفته می‎شود در داخل متن بیمه نامه هم استفاده کنید.

در صورتی که مشکلی برای شرکت بیمه‎ای رخ دهد، به دلیل نظارت بیمه مرکزی، این بیمه بزرگ متعهد است تا هزینه‎های مختلف را پرداخت نماید. بنابراین اگر به هر دلیلی بیمه‌ها نتوانند که شرایط بیمه‎ای مناسبی داشته باشند و پرداختی را انجام دهند به عبارتی دچار ورشکستگی شوند، بیمه مرکزی این پرداخت را انجام داده و جای نگرانی وجود ندارد.

بیمه عمر و تغییرات آن در شرایط فعلی اقتصادی

تاکنون هیچ نوع گزارشی برای عدم پرداختی بیمه عمر گزارش نشده در حالی که در خصوص بیمه شخص ثالث این تغییرات و عدم پرداختی‎ها یا کندی در پرداخت به وفور دیده می‎شود.

نظر شما درباره بیمه عمر و تغییرات آن در شرایط فعلی اقتصادی  چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز