اخبار واصله از سازمان تأمین اجتماعی همواره به این موضوع اشاره دارد که تا چند ماه آینده به صورت کامل دفترچه بیمه خدمات حذف خواهد شد.

در دولت الکترونیک همه چیز نیاز دارد تا تغییراتی در آن داده شود، در واقع می‎توان به این موضوع اشاره داشت که در این دولت یکی از موفق‎ترین اقدامات استفاده از سیستم‎های الکترونیکی در خدمات کشوری است. به عنوان مثال می‎توان از سامانه سیب در نظام سلامت، از خبر حذف شدن دفترچه بیمه، تغییر در سیستم ارائه خدمات بیمه‎ها و  . . . صحبت نمود که در تمام این موارد سرعت کارها و در نهایت دقت در آنها می‎تواند به بهترین شکل ممکن نیز تغییر یابد.

دفترچه بیمه تأمین اجتماعی حذف خواهد شد؟

در حال حاضر دفترچه‎های مربوط به سازمان بیمه تأمین اجتماعی از داخل مراکز مربوط به این سازمان حذف می‎شود. در واقع شما در صورتی که قصد دارید تا از سایر خدمات نیز استفاده کنید و از مطب‎ها یا بیمارستان‎های مختلف بهره ببرید نیاز است تا دفترچه قدیمی خود را به همراه داشته باشید. کارت مربوطه فعلا برای چنین مراکزی قابل استفاده نخواهد بود. پس همزمان استفاده از این دو شاید بتواند موجب شود تا میزان مراجعه مردم به مراکز مربوط به این سازمان به نسبت قبل بیشتر شود، زیرا سرعت کار در آنجا بالاتر خواهد رفت، با زدن نام یا کدملی تمامی اطلاعات مربوطه اعم از سابقه درمان و . . . قابل مشاهده خواهد بود.

دفترچه بیمه تأمین اجتماعی حذف خواهد شد؟

این طرح به صورت کشوری برگزار می‎شود اما در حال حاضر با توجه به عدم زیرساخت‎های مناسب نیاز دارد تا تنها در استان‎هایی که این شرایط را دارند عملی شود، از بین آنها می‎توان به نه مورد اشاره نمود. دفترچه‎های کاغذی حذف خواهد شد اما به جای آن می‎توان از نسخه‎های الکترونیکی نیز کمک گرفت. پس از اینکه تمامی مراکز مربوط به سازمان بیمه تأمین اجتماعی به این نسخه‎ها نیز مجهز می‎شوند به دنبال مراکز دیگر استفاده کننده از این بیمه خواهند بود. زمزمه‎ی مربوط به حذف در حال حاضر بیشتر از بیست و چهار ماه می‎گذرد.

دفترچه بیمه تأمین اجتماعی حذف خواهد شد؟

در صورتی که دفترچه‎‌ای ندارید می‎توانید از کارت ملی خود برای گرفتن خدمت استفاده نمایید. اما تا زمان قطعی شدن خبر حذف نیاز است تا همیشه دفترچه خدمات خود را همراه داشته باشید. هرجایی که با این بیمه طرف قرار داد باشد می‎تواند به ارائه خدمت بدون دفترچه منجربه شود. در واقع شما می‎توانید با استفاده از این شرایط در حدود هجده نوع خدمت را دریافت نمایید.

نظر شما درباره حذف دفترچه تأمین اجتماعی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

http://tnews.ir/news/190c117750287.html