متأسفانه بیماری سرطان در کشور ما بیش از حد انتظار در حال افزایش می‎باشد و در این راستا نیز بیمه‎ها باید تلاش خود را برای بهبود روند درمان بیشتر کنند.

سازمان‎های بیمه‎ای زیادی در ایران وجود دارند، در صورتی که هریک از آنها در انجام تعهدات خود نیز فعالانه تلاش کنند قطعا هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد. اما اگر تنها یک درصد از آنها بخواهند در پرداخت معوقه‎ها مشکل ساز شوند، درمان به تعویق خواهد افتاد و در نتیجه مشکلات چند برابر خواهد شد. همانطور که در حالت فعلی با کار نکردن برخی از آنها بدهی‎های عظیمی در خصوص درمان‎ها با اشعه‎ها و داروهای شیمی درمانی و . . . به وجود آمده است. از این میان بیشترین درصد عدم پرداخت‎ها به بیمه تأمین اجتماعی تعلق دارد.

نقش بیمه در کاهش هزینه های سرطان

بیماری که زندگی آن وابسته به یک سری درمان‎های خاص است مشغله‎های ذهنی‎های بی‎شماری دارد اما این ترس که آیا با وجود عدم پرداخت شرکت بیمه‎ای درمان او ادامه خواهد داشت یا خیر می‎تواند در سخت‎تر شدن درمان نیز تأثیرگذار باشد. از زمان آخرین پرداختی که برای مراکز تحت پوشش نیز انجام شده در حدود یک سال و دو ماه می‎گذرد، بنابراین این مسئله بسیار مهم است که چگونه چنین مشکلاتی را از میان برداریم.

در این بین تنها بیماران هستند که تأثیر این رفتارها بر روی آنها مؤثر خواهد بود. بیشترین درصد از بیماران که به سرطان نیز مبتلا می‎شوند به دلیل هزینه‎های بسیار بالای درمان، از توانایی مالی خوبی برخوردار نیستند و به همین دلیل نیاز است تا پیگیری‎های بیشتری انجام شود و چنین معوقه‎هایی نیز پرداخت گردد. پزشکان بیشتر به جای آنکه تمرکز خود را بر روی درمان یک فرد بگذارند ترجیح می‎دهند تا مسائل مربوط به بیمه را نیز به طریقی حل کنند.

نقش بیمه در کاهش هزینه های سرطان

در حال حاضر نه تنها بیمه‎ها بلکه ادارات دولتی هم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‎کنند و این خود می‎تواند شرایط را بدتر از قبل نماید. اگر چنین روندی ادامه‎دار شد قطعا می‎تواند بر روی فعالیت مراکز مربوطه نیز تأثیر بگذارد و رفته رفته میزان رجوع به آنها کمتر شود. در نتیجه درمان‌هایی که به این گروه اختصاص دارد هم با مشکل مواجه خواهد شد و تعداد مرگ بیماران افزایش خواهد یافت. در حالی که با یک تغییر بیمه‎ای می‎توان مشکلات موجود را نیز به صورت کلی حل نمود.

دستگاه‎هایی که کارهای مربوط به درمان بیماران مبتلا به سرطان را انجام می‎دهند هزینه‎های نگهداری و تعمیر بسیار زیادی دارند که خراب شدن یک مورد از آنها نیازمند بودجه‎های کلانی است. اما با وجود چنین شرایطی هنوز هم تعداد دستگاه‎ها به نسبت بیماران بسیار کمتر است. متأسفانه در زمینه‏‎ی تأمین داروهای مربوط به این بیماران هم با اختلال‎هایی مواجه هستیم. برخی از داروهای خارجی که عوارض کمتری دارند وارد نمی‎شوند و بیماران باید از داروهای داخلی استفاده کنند.

نقش بیمه در کاهش هزینه های سرطان

برای اینکه بیماران سرطانی تنها به درمان خود فکر کنند و چنین تغییراتی را نیز نادیده بگیرند نیاز است کمیته‎هایی تشکیل شود که در این کمیته‎ها بتوان شرایط ایده آلی را نیز به وجود آورد که هم از نظر تأمین دارو و هم از نظر استفاده از دستگاه‎های درمانی هیچ خللی وارد نشود در این بین یکی از مسئولان اصلی وزارت بهداشت می‎باشد.

نظر شما درباره نقش بیمه در کاهش هزینه های سرطان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز