کمبود دارو می‎تواند مساوی با شرایط بسیار بدی باشد که در نتیجه جان بسیاری از افراد را به خطر اندازد، در این زمینه دولت و بیمه‎ها مسئول هستند.

دولت همواره پشتیبان مردم می‎باشد، اما امروزه با شرایط به وجود آمده تغییراتی نیز به وجود آمده است. کمبود دارو به معنای آن است که داروهای مهم از خارج از کشور وارد نمی‎شوند یا اینکه در داخل مواد اولیه‎ای برای تولید کردن آنها وجود ندارد، در نتیجه این شرایط می‎تواند جان افرادی که زندگی آنها نیز به این داروها وابسته می‎باشد را به سرعت به خطر اندازد و حتی برخی از آنها نیز با خطر مرگ مواجه سازد. آمار این افراد کم نیست، بنابراین از اهمیت ویژه‎ای برخوردار می‎باشد.

چرا در حال حاضر با کمبود دارو مواجهیم؟

مدیرعامل بیمه سلامت نیز به این موضوع اشاره دارد که باید شرایط خوبی به وجود آید تا دارو های مهم و خاص در کشور به سرعت تولید شوند، در غیر این صورت وضعیت بسیار بدتر خواهد شد. بیمارانی که تاکنون از آنها حمایت به عمل آمده به یکباره با کسری‎های مهمی در زندگی خود مواجه می‎شوند که رفته رفته حال آنها را دگرگون می‎کند. حوزه سلامت از جمله حوزه‎هایی است که باید با جدیت در آن عمل کرد و حرفی که در آن گفته می‎شود باید با عمل نیز مساوی باشد.

چرا در حال حاضر با کمبود دارو مواجهیم؟

سیاست‎های بسیاری در این حوزه وجود دارد که می‎تواند شرایط ایده آلی را برای زندگی مردم به وجود آورد اما یک لحظه اهمال در این کار مساوی با از دست رفتن جان یک فرد خواهد بود. در این حوزه هزینه‎هایی اتفاق می‎افتد که نیاز دارد تا صورت حساب‎های آن به موقع پرداخت شود تا از کیفیت کار نیز کاسته نشود. بخصوص خدماتی که در بیمارستان‎ها نیز به آن پرداخته می‎شود از اهمیت ویژه‎ای برخوردار هستند.

چرا در حال حاضر با کمبود دارو مواجهیم؟

مدیرعامل بیمه سلامت نیز همواره به این موضوع اشاره دارد که با وجود بحران‎های فعلی باید آرامش برای مردم حفظ شود، تا زمانی که این آرامش نیز حفظ نشود هیچ یک از این راه حل‎های درمانی فایده‎ای ندارند، زیرا استرس‎های روحی و روانی شرایط را سخت‎تر خواهد کرد. دارو ها را باید در حد نیاز تولید نمود، در این صورت به موقع مصرف می‎شوند اما اگر مازاد تولید شود احتمال آنکه دسترسی به آن مختل شود و عده‎ای نیز از این شرایط به نفع خود سوء استفاده کنند بالاتر خواهد رفت. برخی داروهای اضافی را نگه می‎دارند و با قیمتی زیادتر به فروش می‎رسانند.

نظر شما درباره کمبود دارو چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز