در جامعه ای که هم اکنون در آن قرار داریم درصد زیادی از جوانان و حتی افراد با سن بالاتر هستند که با وجود آگاهی و تجربه خوب از کار ها هنوز بیکار هستند.

در گذشته مردان و زنان برای یافتن تجربه در حرفه‎ها و مشاغل، تلاش‎های بسیاری می‎کردند. اما امروزه با توجه به نرخ بیکاری که در جامعه ما روز به روز در حال افزایش می‎باشد به درجه‎ای رسیده‎ایم که دیگر تلاش معنایی نمی‎دهد و تنها وجود رابطه‎ها در اداره‎ها و شرکت‎ها می‎تواند جای ضوابط و قوانین برای به کار گرفتن یک نیرو را بگیرد، بنابراین باید در تلاش بود تا حق را به حقدار و افرادی که دارای لیاقت هستند را به آنچه که حقشان است رساند.

 کار و حمایت های استان البرز در این زمینه

در برخی از استان‎های کشور همواره این موضوع در اولویت قرار دارد که فرد لایق را بر سر جایی که برای آن تلاش نموده انتخاب کنند. یکی از استان‎های کشور که در این رابطه فعالیت‎های بی شماری را نیز ارائه نموده استان البرز می‎باشد. به دست آوردن رتبه یک در زمینه حمایت‎ها از مشاغل و همچنین بیمه بیکاری نشان دهنده اهمیت این موضوع برای آنها می‎باشد. بیمه بیکاری برای افرادی مهم تلقی می‎شود که با وجود نیاز داشتن به یک شغل اما به هر دلیل از آن شغل بیرون می‎آیند که البته این بیرون آمدن باید به صورت اجباری باشد، پس از آن سازمان‎های بیمه‎ای برای جلوگیری از هدررفت این نیروها ماهانه حقوقی را برای آنها مقرر خواهد کرد.

کار و حمایت های استان البرز در این زمینه

یکی از نهادهایی که باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهد وزارت کار می‎باشد، زیرا هرساله بودجه‎های مختلفی برای از بین بردن آمار بیکاری به این واحدها ارائه می‎شود که می‎تواند شرایط را نیز به صورت کامل دچار تغییر کند. یکی از دلایلی که استان البرز نیز توانسته تا چنین رتبه‎ای را کسب کند به دلیل وجود تلاش‎های بسیار برای کاهش نرخ بیکاری خواهد بود که این کار را با همکاری بنگاه‎ها کاریابی نیز انجام داده است.

کار و حمایت های استان البرز در این زمینه

بنگاه‎هایی که در زمینه کاریابی نیز فعالیت دارند پابه پای وزارت کار به موضوع رفع بیکاری می‎اندیشند، در این رابطه افرادی که در حال حاضر بیکار هستند و در حال دریافت حقوق بیکاری هستند به این بنگاه‎ها معرفی خواهند شد تا با بررسی‎های اولیه بتوان آنها را در مراحل بعدی در کارهایی گماشت. پس از آن با موافقت کارفرما، جهت انجام آموزش‎های لازم به فنی و حرفه‎ای نیز معرفی خواهند شد تا ادامه راه را با آن همراه باشد. در نهایت پس از اتمام دوره بیکاری و گرفتن حق و حقوق‎ها این فرد از حالت بیکاری به یک فرد با سابقه کار تبدیل خواهد شد و به چنین ترتیبی از نرخ بیکاری او کاسته می‎شود.

کارگران ضعیف‎ترین و آسیب پذیرترین اقشاری هستند که همواره باید از آنها حمایت‎های لازم نیز انجام شود، دولت در این زمینه نقشی اساسی را ایفا خواهد کرد و قطعا این نقش می‎تواند تأثیر مطلوبی بر روی زندگی آنها داشته باشد.

منبع:

تی نیوز