خبرنگاران همانند هنرمندان وضعیت بیمه‎ای مشخصی ندارند، از این رو ضرورت دارد تا برای چنین شغل پرزحمتی تدابیری اندیشیده شود.

برخلاف تصور بسیاری از ما شغل خبرنگاران شغلی بسیار پرزحمت و پردردسر می‎باشد. در اکثر موارد درگیری‎هایی بر سر ضبط یک مصاحبه رخ می‎دهد که می‎تواند سلامتی یک فرد را به خطر بیاندازد. به همین دلیل حضور بیمه‏‌‎هایی نظیر بیمه درمانی واجب است و می‎تواند در افزایش انگیزه کاری خبرنگاران نیز تأثیرگذار باشد.  وزیر ارشاد با بررسی وضعیت موجود، پیگیری بیمه خبرنگاران را ضروری دانست و خواستار دادن لایحه در مجلس شورای اسلامی شد.

بیمه خبرنگاران پیگیری می شود؟!

کمیسیونی به نام کمیسیون فرهنگی حضور دارد که در حقیقت پیگیری مربوط به بیمه خبرنگاران می‎تواند وظیفه‎ای از آنها باشد. زیرا این کمیسیون در زمینه مختلف فرهنگی در ایران فعالیت می‎کند و همه ساله بودجه‎های زیادی هم بابت این موضوع برای آنها در نظر گرفته می‎شود. می‎توان بخشی از این بودجه‎هایی که ضروری هم نیستند، به بخشی اختصاص داد که به سلامت قشری از همین خانه مربوط می‎باشد. بیمه خبرنگاران می‎تواند اضطراب‎ها و دردهای بزرگی از آنها را که هنوز در دل باقی است درمان کند. برای اینکه اهمیت این موضوع نیز آشکار شود باید تمامی رسانه‎های جمعی به کمک آیند.

بیمه خبرنگاران پیگیری می شود؟!

تا زمانی که خبرنگاران حضور نداشته باشند خبری به وجود نخواهد آمد، پیگیری خبری انجام نخواهد شد و این می‎تواند به ضرر مردمی باشد که در این جامعه نیز حضور دارند. بی توجهی به بیمه خبرنگاران یعنی بی توجهی به خود، پس بهتر است که از هم اکنون تغییراتی را به وجود آوریم.

البته برخی از مسئولین این نظر را دارند که این کار ارتباط زیادی با کمیسیون فرهنگی ندارد، بلکه مجلس هم می‎تواند در این خصوص تصمیم گیری لازم را انجام دهد و چه بسا این تصمیم گیری سریع‎تر و بهتر خواهد بود.

بیمه خبرنگاران پیگیری می شود؟!

با این شرایط باید هرچه سریع تر مجلس در جریان کار قرار گیرد تا بتواند بیمه خبرنگاران را به سرانجام برساند. خبرنگاران در زمره اقشاری هستند که در شرایط خوب و بد آب و هوایی، در وضعیت‎های بسیار بد جنگی و . . . از جان خود مایه می‎گذارند تا بتوانند خبری را منتشر کنند. چه بسا برخی از آنها هم در همین راه جان خود را از دست داده‎اند، پس شایسته است تا فکر به حال آنها شود و اهمیت این موضوع را بررسی کنیم.

نظر شما درباره بیمه خبرنگاران چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز