نوزادان باید از همان ابتدای تولد خود دفترچه بیمه داشته باشند تا والدین بتوانند در بسیاری از موارد هزینه‎های آنها را به طریقی نیز کاهش دهند.

نوزادان که تازه به دنیا می‎آید معمولا در ابتدای تولد خود انواعی از بیماری‎ها را تجربه می‎کند، مثلا می‎توان از بین بیماری‎ها به زردی اشاره داشت. بیماری زردی بیماری خطرناکی می‎باشد که معمولا در زمان حضور خود می‎تواند یک فرد را از پای درآورد و حتی در صورت عدم درمان مرگ را به دنبال دارد. در چنین مواردی امکان دارد که برای رفع علائم مربوط به زردی نیاز به بستری در بیمارستان باشد، در این صورت هزینه‎های مربوط به درمان چنین نوزادانی بسیار افزایش خواهد یافت.

بیمه شدن نوزادان تازه به دنیا آمده

از همین رو داشتن دفترچه بیمه برای کسر هزینه‎ها نیاز است. نوزادان می‎توانند تا حدود پانزده روز اول زندگی خود از دفترچه‎ای که مادر آنها دارد استفاده کنند. در صورتی که مادر هم دفترچه نداشته باشد یا همچنین پدر بیمه نباشد، این هزینه به صورت آزاد محاسبه خواهد شد. در حال حاضر اکثر افراد به بیمه مجهز هستند و در اکثر موارد بیمه تأمین اجتماعی نیز برای آنها رد  می‎شود. بنابراین چنین تصوری که شاید فردی بیمه باشد و فرزند او در ابتدای تولد از آن استفاده نکند کاملا اشتباه می‎باشد.

بیمه شدن نوزادان تازه به دنیا آمده

در بین مواردی که به آنها اشاره داشتیم برخی کارمند هستند و برخی دیگر هم کارمند نیستند اما از خدمات بیمه‎ای سایر بیمه‎ها استفاده می‎کنند. مثلا برخی از آنها بیمه ایرانیان هستند. افرادی که کارمند هستند و دفترچه دارند، فرزند آنها می‎تواند از دفترچه بیمه مادر که تحت سرپرستی شوهر قرار دارد استفاده نمایند. البته این دفترچه مادر تنها برای چند ماه قابل استفاده خواهد بود و پس از آن باید برای فرزند خود دفترچه‎ای نیز ثبت نام کنید.

بیمه شدن نوزادان تازه به دنیا آمده

از سوی سازمان ثبت احوال برای آنکه شناسنامه‎ای برای فرزند گرفته شود و تولد او نیز ثبت گردد تنها دو هفته به پدر و مادر فرصت داده می‎شود، این دو هفته برای برخی از افراد که نوزادان آنها در بیمارستان بستری می‎باشند و بیماری مهمی را پشت سر می‎گذارند بسیار حیاتی است. زیرا در روزهای اول پدر و مادر شرایط روحی مناسبی ندارند. فردی که سرپرستی نوزادان را برعهده دارد می‎تواند با دردست داشتن مدارک خود و مدارک فرزندش جهت گرفتن دفترچه نیز اقدام نماید.

نظر شما درباره بیمه شدن نوزادان تازه به دنیا آمده چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز