روستا فضایی است که می‎توان در آن شغل ایجاد کرد. از این رو باید توجه داشت که از امکانات اطراف خود به نحو خوبی بهره ببرید.

امروزه بسیاری از کشاورزان و افراد روستا به بهانه‎های مختلف از زندگی روستایی دست می‎کشند و به شهرنشینی مشغول هستند. در حالی که نباید اینگونه باشد. در شهر هیچ چیز مشابه تصور آنها نیست و زندگی سخت تری در انتظار آنها خواهد بود. حتی خرید مایحتاج روزمره که روزی در روستا خود پرورش دهنده آن بودید هم برای شما سخت خواهد شد. پس باید فکر کنید تا از همان زمین‎های روستایی خود بهترین بهره را ببرید و به زندگی خود رونق ببخشید. برخی از روستایی‎ها با پرورش حیوانات، برخی دیگر با پرورش گیاهان و درختان، برخی با پرورش میوه و . . . از این زمین‌ها نهایت استفاده را می‌برند.

تسهیلات روستا برای حفظ افراد در این فضا

راهکارهایی برای زندگی در روستا

هدف آن است تا در روستاها بتوان شغلی ایجاد نمود و شرایط را از آنچه که امروز میبینیم نجات دهیم. در حال حاضر شرایط اقتصادی ایران در وضغیت ایده آلی قرار ندارد. اما باید بتوان این شرایط را به ایده آل نزدیک نمود. برای این کار یکی از بهترین فعالیت‎هایی که باید به آن توجه داشته باشیم در زمینه اعطای وام به کشاورزان و در نتیجه استفاده از سود آن خواهد بود. این وام به تنهایی برای ایجاد شغل مورد استفاده قرار می‎گیرد و در جهت دیگر نباید استفاده شود. زیرا بازرسانی برای نظارت بر کار در نظر گرفته شده‎اند تا بتوانند میزان موفقیت را بررسی نمایند.

تسهیلات روستا برای حفظ افراد در این فضا

طرحی‎های برای تولیدات روستایی

بسیاری از کشاورزان از نبود خریدار برای محصولات تولید شده خود صحبت می‎کنند. در طرحی که هم اکنون از آن صحبت می‎کنیم، برنامه‎ای بسیار مفید قرار دارد. در حقیقت باید گفت که در این طرح کشاورزان در روستا بر اساس سفارشی که به آنها داده می‎شود به تولید گیاه دارویی یا زعفران می‎پردازند و خارج از آن کاری را انجام نخواهند داد. این وضعیت خود تنها سود به همراه دارد و هیچ گیاهی خراب و غیر قابل استفاده نخواهد شد.

تسهیلات روستا برای حفظ افراد در این فضا

علاوه بر استان خراسان، قرار است تا برای برخی از محصولات دیگر استان‎ها نظیر قزوین هم این طرح عملی شود تا بتوان بهترین نتایج را از آن گرفت. در حال حاضر در اولین استانی که قرار است از آن رونمایی شود در خراسان خواهد بود که در صورت موفقیت به صورت کامل در دیگر استان‎ها هم عملی خواهد شد. به چنین ترتیبی می‎توان کشت را در تمامی استان‎های کشور هدفگذاری نمود و از آن لذت برد. قطعا این روش سود خوبی با خود به همراه دارد که قابل مقایسه با روش‎های دیگر نیست.

برای آنکه بتوانیم میزان فروش خود را افزایش دهیم نیاز است تا هرچه سریع‎تر چاره‎ای برای ارتباط مستقیم کننده با بازار ایجاد کنیم. در این صورت تولیدات موجود بر روی زمین باقی نخواهد ماند و همچنان مشتری خود را خواهد داشت. از این رو به میزان کمتری از واردات استفاده خواهیم کرد و با قیمت کمتر در داخل هم تولید و هم مصرف خواهیم نمود. در این شرایط دیگر تحریم‎ها هم بر ما اثری نخواهد گذاشت.

منبع:

تی نیوز