این روزها خبر از بیمه شدن زمین‎های کشاورزان به گوش می‎رسد. بیمه‎ای که می‎تواند بسیاری از مشکلات موجود را از سر راه بردارد.

بررسی‎های اخیر نشان می‎دهد که درصد زیادی از کشاورزان نسبت به بیمه شدن زمین‎های کشاورزی از جمله زمین‎های چای کاری شده و زمین‎هایی که به صورت شالیزار هستند اظهار ناامیدی کرده و قصد ندارند که این کار را انجام دهند. علت این مشکل نیز ریشه دارد در زمینه‎ای که باید به آن توجه شود. در حقیقت عدم پرداخت به موقع برای خسارت‎های به وجود آمده یکی از بزرگترین معایب می‎باشد که همواره باید مورد بررسی بیشتر بیمه‎ها و مسئولان قرار گیرد.

بیمه های کشاورزان و ناامیدی از آنها

مادامی که صحبت از بیمه‎ها می‏‎باشد باید به مهمترین ویژگی بیمه‎ها یعنی پرداخت سریع هر نوع خسارتی اشاره نمود. در این صورت سایر مشتری‎ها هم برای بیمه شدن ترغیب شوند. اگر این خسارت‎ها در زمان طولانی آن هم نه به صورت کامل پرداخت شوند قطعا دیگر انگیزه‎ای برای استفاده از آنها باقی نخواهد ماند و این خود شروع یک موج در بین کشاورزان می‎باشد. کشاورزانی که تاکنون بیمه بوده‎اند به دلیل دیدن چنین نتیجه‎ای از کار خود دست می‎کشند و آن هزینه را برای خسارت‎های احتمالی کنار می‎گذارند.

بیمه های کشاورزان و ناامیدی از آنها

کشاورزان قزوین و معضل سرما

اما در حقیقت حادثه و خسارت خبری نمی‎دهد. در یک بررسی که از باغ‎های قزوین به عمل آمده متوجه شدند که این باغ‎ها به دلیل سوء مدیریت جهاد کشاورزی و تأکید بر بیمه شدن در بسیاری از موارد با خسارت‎های بزرگی به دلیل سرمای زودرس مواجه شده‎اند. برفی که چندی پیش در برخی از استان‎های کشور بارید بسیاری از درختان و کشاورزان را با مشکل مواجه ساخت. زیرا این سرما تا پایان سال بر روی حاصلخیزی درخت مؤثر خواهد بود.

بیمه های کشاورزان و ناامیدی از آنها

ضررهای احتمالی کشاورزان

یکی از استان‎‌های آسیب دیده در سرمای اخیر استان قزوین می‎باشد که بسیاری از باغ‎های میوه آن بر اثر سرما با مشکل رشد مواجه شده‎اند.این موضوع بر روی قیمت نهایی محصولات کشاورزان مؤثر خواهد بود. بیمه‎ها باید به این مسئله وارد شوند. شاید ارتباط مستقیمی به بیمه‎ها نداشته باشد اما این ضررها باید از طریقی جبران شود. در صورتی که بتوان کشاورزی را از حالت قدیمی به یک روند نسبی و رو به رشد و خوبی از نوع مدرن تغییر دارد به نسبت گذشته شاهد کیفیت بهتر و ضررهای کمتری خواهیم بود. در تاکستان انگوری برای سال جاری باقی نمانده و دولت باید پیش از وخیم شدن شرایط جلوی این موضوع را بگیرد.

نظر شما درباره بیمه های کشاورزان و ناامیدی از آنها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز