بیمه شخص ثالث یکی از بیمه‎های بسیار مهم در سطح کشور می‎باشد که جهت حفظ شرایط ایمنی در رانندگی و جان افراد مقرر شده است.

همه ساله قیمت‎هایی که برای بیمه شخص ثالث در نظر گرفته می‎شود متفاوت خواهد بود. برخی از مواقع افزایش می‎باید و برخی از مواقع نیز کاهش خواهد یافت. این تغییرات با توجه به شرایط اقتصادی در همان سال ارتباط نزدیکی دارد و با توجه به اینکه این روزها و در به احتمال زیاد در سال آینده با کسری‎هایی مواجه خواهیم شد. میزان قیمت‎ها و همچنین تخفیفات بیمه شخص ثالث دچار تغییرات مهمی شده است.

تخفیفات جدید در بیمه شخص ثالث

شرایط تخفیف بیمه شخص ثالث

در گذشته افرادی که خودرو داشتند و به عنوان راننده در پشت فرمان می‎نشستند، اگر در طول سال هیچ تصادفی نداشته و مشکلی برای آنها پیش نمی‎آمد در پایان سال از تخفیف ده درصدی نیز برخوردار بودند. در حالی که این شرایط به صورت متفاوت برای سال جاری تدوین شده است. در سال جاری در صورتی که شما در طول سال هیچ نوع تصادفی نداشته باشید به میزان پنج درصد از تخفیف برخوردار خواهید بود. همچنین این میزان تخفیف پس از چهارده سال عدم تصادف و استفاده از بیمه شخص ثالث تا هفتاد درصد خواهد بود.

تخفیفات جدید در بیمه شخص ثالث

شاید در اولین برخورد با چنین تغییراتی شما متوجه یک موضوع یعنی عدم تشویق راننده برای تصادف نکردن و برقراری مقررات باشید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که در شرایط بعدی یعنی دوره انتظار برای فردی که مالک خودرو می‎باشد محاسنی در نظر گرفته شده است. در سال‎های پیش فرد باید پنج سال منتظر می‎ماند تا بتواند از چهل درصد تخفیف برخوردار شود. اما این مدت در حال حاضر به سه سال کاهش یافته که در این شرایط به نفع مالک خودرو جهت فروش می‎باشد.

تخفیفات جدید در بیمه شخص ثالث

مشکلات پیش رو

یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای رانندگان محتاط نیز به وجود می‌آید در خصوص یک تصادف ناگهانی پس از سالها احتیاط است. در طول این سالها هیچ نوع خسارتی به شخص ثالثی وارد ننموده‌اند و تنها بر اثر بی احتیاطی که به دلیل حواس پرتی و . . . رخ داده منجربه حادثه شده است.

بیمه مرکزی بر اساس قوانین قصد دارد تا در چنین شرایطی به نفع راننده عمل کند. در نتیجه این قانون که به یکباره تمامی محاسن سالهای پیش از بین برود و از سالهای آتی مبلغ زیاد برای بیمه شخص ثالث پرداخت شود، حذف شده و به صورت کاملا پلکانی و بسیار کم هزینه این تغییر در حق بیمه نیز اعمال خواهد شد.

نظر شما درباره تخفیفات جدید در بیمه شخص ثالث چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز