مشکلات مربوط به بیمه فرهنگیان که بیمه مخصوص معلمان کشور می‎باشد همواره با چالش‎ها و مشکلاتی روبه رو است که هیچ یک از آنها تاکنون حل نشده‎اند.

یک معلم را در نظر بگیرید. او سالهای متمادی در حدود سی سال زحمت می‎کشد و از جان خویش مایه می‎گذارد تا چیزی به ما یاد دهد. پس از آن با مهربانی مشکلات ما را واکاوی می کرده تا بتواند آنها را حل کند. اما در این بین ما هیچ کاری برای جبران زحمات سی ساله آنها نمی‎کشیم. در حقیقت این نوعی بی احترامی به مقام بزرگ یک معلم است. معلمی که در این سو و آن سو باید به دنبال دریافت بیمه خود باشد.

بیمه فرهنگیان و مشکلات غیر قابل حل

فرهنگیان و مشکلات بیمه

فرهنگیان اکثر موارد به دلیل سختی کار آنها به دیسک کمر، مشکلات چشمی، پا درد و . .. مبتلا هستند. آنها به بیمه فرهنگیان خود دل خوش کرده‎اند. غافل از آنکه این بیمه نیز برای آنها کاری از پیش نخواهد برد. درصد زیادی از هزینه‎های درمان را خود آنها پرداخت می‎کنند.

سپس برای دریافت این حق که سالها از حقوق آنها برداشت می‎شد باید چندین ماه صبر کنند. از طرفی مجبور هستند تا به مراکز دولتی که با خدمات ارزان تری ارائه خدمت می‏‎دهند رجوع کنند. همه این مشکلات برای یک دبیر توسط بیمه فرهنگیان به وجود آمده است.

بیمه فرهنگیان و مشکلات غیر قابل حل

بارها اعتراض‎هایی در خصوص بی مهری بیمه فرهنگیان انتقال داده شده و همواره دولت و مسئولین کارهایی را در این زمینه در پیش گرفته‎اند. اما این کارها با تغییر در قیمت‎ها به صورت کاملا جزئی همراه بوده، قیمت‎هایی که هر روز سربه فلک می‎زنند و یک بازنشسته نمی‎تواند از پس مخارج مربوط به آنها برآید. توانایی دولت در پرداخت هزینه‎ها نیز با تلاش‎های اندکی همراه می‎باشد. این توجه نسبت به این قشر مهم باید بیشتر از گذشته باشد.

علاوه بر آن معلمانی که دیگر سنی از آنها گذشته است برای دریافت خدمات مربوط به هزینه‎ها از بیمه باید پله‎های زیادی را با مدارک پزشکی خود بالا و پایین کنند تا بتوانند درصدی از حقوق خود را دریافت نمایند.

با وجود پیری و هزاران درد و مشکل در سلامتی چنین شرایطی برای آنها بسیار سخت‎تر از حد تصور می‎باشد. حداقل این کارها را به سیستم الکترونیکی واگذار کنند و زمان دریافت حق درمان را به جای چهار ماه به یک ماه یا کمتر تقلیل دهند تا درصدی از مشکلات این افراد کاسته شود.

بیمه فرهنگیان و مشکلات غیر قابل حل

بیمه دندانپزشکی، معضل همیشگی فرهنگیان

زمانی که یک فرد پا به سن پیری می‎گذارد، اغلب اعضای بدن او بخصوص دندان‎ها با مشکلاتی مواجه می‎شوند که بدن یارای مقابله با آنها را ندارد. مشکلات دندانپزشکی شاید از سنین میانسالی به این افراد فشار آورد. اما در آن زمان با شدت وخامت اوضاع بدن خود مواجه نمی‎شوند، تا زمانی که در پیری این دردها به آنها فشار می‎آورد.

متأسفانه بیمه فرهنگیان از نوع تکمیلی هیچ توانایی برای پرداخت خدمات دندانپزشکی ندارد. در حالی که اغلب بیمه‎های کشور به این خدمات روی آورده‎اند و دندانپزشکی را در زمره خدمات خود قرار داده‌اند.

چه خوب است که بودجه‎ای را مخصوص فرهنگیان عزیز کشور در نظر بگیریم تا شرایط بیمه‎ای این افراد مهم از شرایط کنونی به وضعیت مطلوب تری تغییر یابد و برای سالهای متمادی شرمنده این قشر آموزش دهنده از کشور نباشیم.

نظر شما درباره بیمه فرهنگیان و مشکلات غیر قابل حل چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز