اخیرا خبرهایی در خصوص کلاهبرداری از بیمه سلامت منتشر شده است. به همین دلیل در سایت بیمه به این هشدار خواهیم پرداخت.

اگر فردی جستجوگر باشید و در بین اخبار منتشر شده در خبرگذاری‎های مختلف جستجویی کرده باشید، قطعا با این موضوع روبه رو خواهید شد که اخیرا کلاهبرداری از بیمه سلامت شده است. متأسفانه برخی از مردم نیز از این کلاهبرداری خبری ندارند و هزینه‎های درخواست شده را پرداخت می‎کنند. در حالی که در هیچ یک از شرکت‎های بیمه‎ای در سطح کشور بازاریابی به روش تلفنی وجود ندارد. شما باید شرکت مورد نظر و خدمات بیمه‎ای را به دقت مورد مطالعه قرار دهید و در نهایت به تأیید یا عدم تأیید آن بپردازید.

کلاهبرداری از بیمه سلامت در کشور

موسسات جدید و معضلی به نام کلاهبرداری

بررسی‎ها نشان می‎دهد اخیرا گروهی از مؤسسه‎های جدید شروع به کار کرده‎اند و فعالیت‎های آنها تحت عنوان بیمه سلامت نیز نام گذاری شده است. این مؤسسه‎ها در حال حاضر در شهر تهران به فعالیت می‎پردازند. در حقیقت فعالیتی که آنها برعهده دارند به صورت تلفنی بوده و از این طریق به بازاریابی می‎پردازند. آنها با صحبت‎های خود و با توضیح مزایای مختلف بیمه‎ای مردم را برای حضور در بیمه تشویق می‎کنند. در حالی که خبری از بیمه نبوده و در حقیقت کلاهبرداری از بیمه سلامت می‎باشد.

کلاهبرداری از بیمه سلامت در کشور

این شرایط کار و بازاریابی تلفنی برای مؤسسه‎ای بی نام و نشان نوعی کلاهبرداری از بیمه سلامت است. در حالی که بیمه سلامت نیز به صورت کلی از این شرایط خبری ندارد. آنها حتی به عنوان نماینده نیز در این شرکت بیمه‎ای بزرگ فعالیت ندارند و همین امر موجب شده تا شرایطی برای آنها به وجود آید که متأسفانه به نفع آنها نباشد. این نوع کلاهبرداری از اعتماد بیمه سلامت می‎کاهد. به همین دلیل بیمه سلامت نسبت به این اقدام واکنش نشان داده است.

کلاهبرداری از نوع تلفنی!

بازاریابی تلفنی روشی است که تقریبا هیچ نوع شرکت بیمه‎ای آن را به رسمیت نمی شناسد. بازاریابی باید به صورت حضوری و به عنوان نماینده ای قانونی از شرکتی معتبر باشد. در حالی که این نوع بازاریابی اولا تلفنی بوده، ثانیا به عنوان یک نماینده غیر قانونی و تحت عنوان یک مؤسسه فعالیت نموده است.

بیمه‌های مختلف در سطح کشور این چنین نمایندگان و مؤسسه‎هایی را در زمره فعالیت‎های خود ندارند. بنابراین همه بیمه‎های موجود در کشور که دولتی هستند نسبت به این مؤسسه‎ها و نماینده‎های غیرقانونی خود شکایت نموده اند. دادستانی تهران نیز در حال پیگیری این ماجرا  است تا بتواند فعالان در این مؤسسات غیر قانونی که تنها به ثبت رسیده‎اند را دستگیر نماید.

کلاهبرداری از بیمه سلامت در کشور

یکی از مشکلات مؤسسه‎های این چنینی تنها گرفتن پول از مردم است. در حالی که در شرایط اضطراری هیچ گونه خدماتی را به آن ارائه نمی‎دهند. این خود جای سؤال دارد که مردم چرا به نوع از کلاهبرداری‏‌‎ها اعتماد می‎کنند و هزینه‎ها را به حساب آنها واریز می‎نمایند.

کلاهبرداری از بیمه سلامت موجب شده تا این بیمه در رابطه با فعالیت خود و نحوه گرفتن دفترچه توضیح دهد که تنها از طریق دفاتر پیشخوان دولت این کار امکان پذیر است و هیچ نمایندگی برای فعالیت‎های آنها وجود ندارد.

نظر شما درباره کلاهبرداری از بیمه سلامت در کشور چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز