بیمه زنان سرپرست خانه دار بیمه‎ای بسیار مهم است که می‎تواند تضمین آینده‌ای خوب برای یک زن و فرزندان او باشد. این بیمه هم اکنون در بیمه تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌های خصوصی قابل استفاده خواهد بود.

آشنایی با بیمه زنان سرپرست

یک زن و شوهر از زمان ازدواج بسیاری از کارها را با همکاری یکدیگر انجام می‌دهند. برخی از آنها شاغل هستند و در کنار شغل خود به امور زندگی و بچه‎ها و تربیت آنها می‎پردازند. اما برخی دیگر در خانه هستند، این افراد علاوه بر کارهای خانه به امور مربوط به بزرگ شدن فرزندان خود می‌پردازند اما منبع درآمدی بغیر از حقوق همسر خود ندارد.

همچنین برخی از آنها حتی تحت پوشش بیمه هم نیستند که این موضوع می‌تواند بر مشکلات آنها بیافزاید. البته امروزه راهکاری برای زنان خانه دار وجود دارد تا بتوانند از بیمه بهره مند شوند و از مزایای بازنشستگی استفاده نمایند.

ضعف موجود در بیمه زنان سرپرست خانه دار

امروزه بیمه‌ای با نام بیمه زنان سرپرست خانه دار بر روی کار آمده که با حسن‌های بسیار همراه می‌باشد. شرایط یک خانم خانه دار و بدون بیمه را پس از فوت همسرش در نظر داشته باشید. اغلب همسر این افراد شغل‎هایی آزاد دارند و از مزایای بیمه‎ای و بازنشستگی و حقوق بی بهره هستند.

پس از فوت همسر تمامی مسئولیت‌ها از جمله بزرگ کردن فرزندان، تأمین مخارج زندگی و . . . بر روی دوش یک زن است. این زن هم اکنون سرپرست یک خانواده است و باید نقش همسر خویش را جبران نماید.

ضعف موجود در بیمه زنان سرپرست خانه دار

بیمه زنان سرپرست خانه دار به چنین خانم‌هایی کمک زیادی خواهد کرد. تقریبا در حدود بیش از هفتاد درصد آنها همسر خود را از دست داده‌اند و بنابراین از وجود او بی‎بهره هستند و خود به تنهایی مسئولیت‎هایی را بر عهده دارند. خدمات بیمه‌ای برای زنان سرپرست خانه دار مزایای بسیار مهمی دارد.

لزوم آشنایی با بیمه زنان سرپرست

با بررسی‎ها می‎توان با یقین گفت که از تعداد بسیار زیاد زنان سرپرست خانه دار تنها درصد کمی از آنها از بیمه زنان سرپرست خانه دار اطلاع دارند و به عضویت این بیمه درآمده‌اند. متأسفانه اطلاع رسانی‎ها از طریق رسانه‎های عمومی بسیار کمرنگ است. در حالی که با تبلیغات پی در پی می‎توان از درصد بسیار زیاد این افراد مطلع شد و مزایای این بیمه را برای آنها شرح داد.

زنان سرپرست تنها زنانی نیستند که شوهر آنها فوت کرده باشد و دارای فرزند باشند. بلکه درصدی از آنها مجرد هستند، یعنی دخترانی هستند که هنوز ازدواج نکردند و از برادر و خواهرها و مادر خویش یا پدر مریض خود مراقبت نمایند. درصدی دیگر همسر دارند اما شوهر آنها به دلایل مختلف توانایی کار را ندارد. درصد دیگری نیز از شوهران خود جدا شده‎اند و هم اکنون سرپرستی خانواده خود را برعهده گرفتند.

ضعف موجود در بیمه زنان سرپرست خانه دار

این افراد معمولا از نظر مالی شرایط ایده آلی دارند و می‌توانند از پس هزینه‎های زندگی برآیند. بنابراین به عضویت بهزیستی در خواهند آمد. در بهزیستی شرایط بیمه زنان سرپرست خانه دار برای آنها توضیح داده خواهد شد تا بتوانند از این شرایط اطمینان حاصل کنند.

آنها می‎توانند آینده‌ای خوب و بازنشستگی را برای خود داشته باشند. این افراد که از همکاری بهزیستی و سازمان تأمین اجتماعی بیمه می‌شوند نیازی به پرداخت هزینه‎های بیمه‎ای ندارند و دولت تمامی این هزینه‌ها تقبل می‌کند. زیرا این افراد وظیفه‌ای مهمتر یعنی تأمین هزینه‎های زندگی را برعهده دارند. در این طرح تمامی خانم‌هایی که از سن هجده تا شصت سال قرار دارند و سرپرست هستند، تحت پوشش قرار می‎گیرند.

نظر شما درباره ضعف موجود در بیمه زنان سرپرست خانه دار چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز