کارگاه های بسیاری در سطح کشور وجود دارند که در زمینه‎های مختلف به ارائه خدمات می‎پردازند. این کارگاه‎ها از این پس در تیررس بیمه تأمین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

نقش تامین اجتماعی در بازدید از کارگاه‎ها

بیمه تأمین اجتماعی تاکنون بررسی‎های بسیاری انجام داده و بازرسان زیادی را برای سرکشی به فعالیت کارگاه استخدام نموده است. اما اگر بازرسی از طریق الکترونیکی انجام پذیرد قطعا با تأثیر بیشتر و اتلاف وقت کمتری همراه خواهد بود.

اگر نگاهی گذرا به تعداد بی شماری از این کارگاه‎ها داشته باشیم، قطعا با حیرت مواجه خواهیم شد. در تعداد کثیری از این کارگاه‎ها قطعا تخلفاتی در خصوص بیمه کارگران فعال رخ می‎دهد که با اندکی توجه و بررسی قابل رفع خواهد بود.

بازرسی کارگاه ها الکترونیکی می شود!!!

وظیفه دولت الکترونیک

دولت الکترونیک وظیفه‎ای خطیر بر دوش تمامی فعالان نهاده است. در حقیقت یکی از این وظایف کاهش وقت‎های تلف شده برای هر کاری می‎باشد. این قانون که از هم اکنون اجرایی شده، تمامی بازرسی‎ها در زمینه خدمات کارگاهی و همچنین افراد فعال در آن را شامل می‌شود. تمامی افراد باید بیمه شوند و در صورت بیمه نبودن هر یک از آنها جریمه‌ای سنگین برای کارفرما در نظر گرفته خواهد شد.

بازرسی کارگاه ها الکترونیکی می شود!!!

الکترونیکی شدن بازرسی‎های مربوط به کارگاه ها در سه فاز قابل اجرا خواهد بود. در فاز ابتدایی و فاز بعدی آن یک سری از کارها انجام شد که بتواند درصد زیادی از شعب سرتاسر کشور را تحت پوشش این سیستم قرار دهد. خوشبختانه این مهم به حقیقت پیوست. پس از آن نوبت به فاز سوم از این طرح می‎رسد که باید در آینده‎ای نزدیک اجرایی گردد.

با وجود الکترونیکی شدن فعالیت‎های مربوط به بازرسی از کارگاهها به این مهم باید توجه داشت که قطعا از این پس بازرسی انجام گرفته با کیفیت بسیار بالاتری خواهد بود. می‎توانید با کاهش دادن قیمت‎ها و هزینه‎ها در این روش مطمئن باشید. دیگر اختلافی بین کارفرما و کارگران وجود نخواهد داشت و این خود بزرگترین مزیت این طرح یعنی الکترونیکی شدن بازرسی‎ها به شمار می‌رود.

بازرسی کارگاه ها الکترونیکی می شود!!!

مراحل بازرسی از کارگاه‌ها

بازرسی‎ها به سه روش انجام خواهد شد. در اولین قدم ممکن است کارگری برای دریافت حق بیمه عقب افتاده خود دست به این کار بزند. در بازرسی دیگر ممکن است کارفرمایی حق خود بداند که برای بررسی کارگر جدید یا احداث کارگاه های جدید به چه شرایطی باید توجه داشته باشد. در مرحله آخر هم سازمان تأمین اجتماعی هر چند ماه یکبار بررسی‎هایی را انجام می‎دهد که کاملا محرمانه بوده و هیچ یک از افراد فعال در بیمه تأمین اجتماعی از آن باخبر نخواهد بود.

بیمه تأمین اجتماعی به افراد تحت پوشش خود احترام می‎گذارد و با این روش دوست دارد تا هیچ حقی پایمال نشود و هم کارگر و هم کارفرما در کمال آرامش به تمامی فعالیت‎های خود ادامه دهند. قطعا بازدهی کار به نسبت گذشته افزایش خواهد یافت و این خود یک رشد بسیار مثبت در افزایش نیروی کار و انگیزه کاری خواهد بود.

نظر شما درباره بازرسی الکترونیکی کارگاه ها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز