کلاهبرداری‎های امروزی در رابطه با بیمه اغلب در زمینه تصادفات رخ می‎دهد و تا حد ممکن شرایط به گونه‎ای تغییر خواهد یافت که هیچ  فردی از نهادهای بیمه‎ای هم به آن شک نخواهند کرد.

کلاهبرداری از نوع بیمه ای در طبس

این بار کلاهبرداری بیمه‎ای در یکی از شهرهای مهم کشور با نام طبس به وقوع پیوست. کلاهبرداری بیمه‎ای که در طبس رخ داد منجر شد تا در حدود 1 میلیارد تومان از بیمه‎ها پول دریافت شود. این پول‎ها تماما از طریق تصادفات غیر قانونی و غیر عادی به جیب زده شد که با همکاری چندین نفر در یک باند شکل گرفت. حوادثی که تاکنون نمونه آن در ایران مشاهده نشده بود و اهمیت نظارت‎های بیمه‎ای را بیش از پیش به معرض نمایش گذارد.

سرنخ به دست آمده از تصادفات جاده‎ای

در هر شهری میزان تصادفات جاده‎ای و شهری معمولا در یک رنج خاص وجود دارد. اما در رابطه با طبس این میانگین از حد خود گذشته و بسیار بیشتر شد. همین موضوع منجر شد تا مقامات مسئول در طبس برای پیگیری این تصادفات دست به کار شوند و با سنجیدن شرایط این بیمه‎ها و مشکلات به وجود آمده به منبع اصلی دست یابند.

خوشبختانه با بررسی‎های صورت گرفته به این نتیجه رسیدند که کلاهبرداری بزرگی در حال انجام است که هم اکنون نزدیک به یک میلیارد نیز از آن به دست آمده است. در صورتی که این روند ادامه دار شود قطعا میزان خسارت‎ها بیشتر خواهد شد و به جای آنکه بیمه‎ها، پول را به حساب اشخاص مختلف واریز کنند. در حقیقت به حساب یک شخص عادی واریز خواهند کرد.

کلاهبرداری از نوع بیمه ای در طبس

دستگیری

این شخص کلاهبردار گویا از پیچیدگی‎های کار خود باخبر نبوده و مشکلاتی را خود برای خود پدید آورده بود. شخص مورد نظر به جای آنکه از نام‎های متفاوت استفاده کند، از یک نام بهره برده که همین موضوع موجب شد تا در روند پرونده و شک به کلاهبرداری او سرعت بیشتری بخشیده شود. این عملیات مربوط به خسارت در خصوص بیمه شخص ثالث بوده و معمولا یک تصادف ساختگی صورت می‌گرفته است.

قبل از آنکه تصادفی صورت بگیرد فرد با نهایت بی رحمی مورد ضرب و شتم قرار می‎گرفت. سپس با این شرایط به یک ماشین برخورد کرده و صحنه سازی یک تصادف به صورت واقعی انجام می‎شد. کتک کاری در حدی بوده که شرایط واقعا با یک تصادف عادی برابری داشت. اما متأسفانه این که یک فرد به عنوان شاکی در تمامی تصادفات حضور فعال داشته از جمله اختلالات این کار به حساب آمده و همین موضوع منجر به افشا شدن راز این کلاهبرداری شد.

کلاهبرداری از نوع بیمه ای در طبس

جلوگیری از کلاهبرداری

خوشبختانه تعداد خسارت‎ها تنها در حدود دویست میلیون تومان پرداخت شد و سایر خسارت‎ها در حالت غیر پرداخت و در پروسه اداری قرار داشت که به موقع از پرداخت آنها جلوگیری شد. هر نوع تصادف باید به شکل مناسبی مورد بررسی قرار گیرد و پروسه تشخیص عادی بودن یا غیر عادی بودن مورد تأیید کارشناسان قرار داشته باشد.

منبع:

ریسک نیوز