کلاهبرداری بیمه ای این روزها در جای جای ایران در حال وقوع است. در روزهای گذشته خبرهای زیادی در این رابطه منتشر شده، و این بار کلاهبرداری توسط یک زن رمال صورت پذیرفت.

کلاهبرداری بیمه ای توسط یک زن

معمولا کلاهبرداری‎ها از هر نوعی که باشد با بایدها و نبایدهایی همراه است. اما در نهایت کلاهبرداری منجربه هدر رفت میزان زیادی از سرمایه‎های بیمه ای کشور خواهد شد. عده ای در این راه با بهره گیری از روش‎های بسیار حرفه ای به هیچ عنوان ردی از خود برجیا نمی‎گذارند و می‎دانند که از چه طریقی به کلاهبرداری بیمه‎ای بپردازند. اما در مقابل عده دیگری وجود دارند که با افراط در یک کار و طمع خود را نشان داده و توسط مأموران هوشمند نیروی انتظامی دستگیر می‎شوند.

کلاهبرداری زن رمال

زن رمال تنها یک فرد نبود که بتواند از طریق کلاهبرداری بیمه ای میزان زیادی پول را به دست آورد، بلکه زن رمال یکی از اعضای باند بسیار بزرگ و حرفه ای بوده که همواره در پی ساخت تصادفات غیرواقعی بودند. پس از بررسی‎های انجام شده به این نتیجه رسیدند که این باند در حدود 60 میلیارد پول را ذخیره نموده و در حال فعالیت برای به دست آوردن مبالغ بیشتری نیز بود که در نهایت با بررسی‎های بیشتر کشف و دستگیر شدند. در صورتی که این روند ادامه دار می‎شد قطعا ضررهای بیشتری برای بیمه پدید می‎آمد. باند مورد نظر در اصفهان به این کار پرداختند.

کلاهبرداری بیمه ای توسط یک زن

کلاهبرداری بیمه ای در حقیقت تنها یک کار برای این باند حرفه‎ای بوده، آنها علاوه بر شغل مورد نظر به کارهای دیگری نیز می‎پرداختند که از جمله آنها می‎توان به رمالی و فال گرفتن برای مردم نیز اشاره نمود. در کوتاه ترین زمان ممکن اسم و رسمی بسیار زیاد در اصفهان به دست آوردند و با گرفتن مال از مردم برای خود مال اندوزی زیادی را پدید آوردند.

اغلب افرادی که گرفتار این باند حرفه ای می‎شدند افرادی بودند که در رابطه با این گونه از کارها تجربه ی زیادی نداشتند و افرادی ساده بودند که با ایجاد تصادفات ساختگی درهمان محل از آنها پول طلب می‎کردند. برخی از تصادفات بزرگتر نیز به گونه‎ای بود که باید از طریق شرکت بیمه نسبت به پرداخت خسارت اقدام می‎شد.

هجده متهم در باند حرفه ای

این باند حرفه‎ای گروهی متشکل از افراد بود که در طی تصادفات متعدد با شکستگی‎های مختلف برای دریافت خسارت بیمه با یکدیگر همکاری داشتند. این پرونده تاکنون در حدود هجده متهم دارد که باید نسبت به آنها رسیدگی شود. در حال حاضر این پرونده در حال بررسی است تا شاید در جریان این بررسی متهمان بیشتری دستگیر و روانه دادگاه شوند.

کلاهبرداری بیمه ای توسط یک زن

نظر شما درباره کلاهبرداری بیمه ای توسط یک زن چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

 

منبع:

ریسک نیوز