در رابطه با بیمه تکمیلی رانندگان که به زودی اجرایی خواهد شد ابهاماتی وجود دارد که باید با پاسخ صحیح به آنها ، ابهامات موجود را برطرف نماییم.

هزینه مربوط به بیمه تکمیلی بسیار زیاد بوده که در نتیجه اکثر رانندگان کامیون از استفاده آن شانه خالی می کنند و دوست ندارند تا هزینه ای را برای سلامتی خود پرداخت کنند. این موضوع حتی از سوی شرکت های حمل و نقل هم به خوبی پیگیری نمی شود که به نتیجه خوبی برسد. هزینه بیمه تکمیلی برای هر راننده به حدی بوده که تمایلی برای استفاده و حتی پیگیری هایی مربوط به آن بخصوص از سوی شرکت ها  ، انجام نمی شود.

متأسفانه بیمه تکمیلی رانندگان و مبلغ مربوط به آن به دلیل بالا بودن از سوی شرکت ها پرداخت نشد. در ابتدا باید این هزینه را از سوی شرکت ها پرداخت نمود و در نهایت نامه ای را برای تأمین این هزینه ها نوشت. این نامه را به انجمن صنفی خود ارسال نمایند. با پیگیری های بیشتر این مبلغ بیمه تکمیلی به درصد کرایه رانندگان کامیون اضافه شد که در نهایت برای بیمه تکمیلی آنها هزینه زیادی پرداخت نمی شود. عملا حمایتی از رانندگان صورت نمی گیرد.

چه ابهاماتی برای بیمه تکمیلی رانندگان وجود دارد؟

در این صورت حتی اگر کوچک ترین افزایش نرخی را مشاهده کنیم ، این افزایش نرخ در ابتدا برای بیمه ها اعمال خواهد شد. از این سو می توان گفت که هر نوع تغییر و نوسانی سریعا در نرخ آنها اثرگذار می شود. این شرکت ها از این پس بدون آنکه دغدغه ای داشته باشند می توانند به تمامی کارهای خود رسیدگی کنند و مشکلی از بابت هزینه های بیمه تکمیلی در ذهن آنها نقش نمی بندد. پس در این مرحله نرخی که برای کمیسیون و کارمزد آنها بوده افزایش پیدا می کند.

اما ابهام ها این است که هزینه مربوطه می تواند از جیب راننده ها هم پرداخت شود ، زیرا هیچ تأییدی برای این که بتواند برای راننده در نظر گرفته شود در حال حاضر مشاهده نخواهد شد. از سوی دیگر مصوبه به درآمد شرکت ها اشاره دارد. اما واقعا از درآمد آنها کاسته خواهد شد یا آنکه وابستگی زیادی به هزینه رانندگان دارد.

چه ابهاماتی برای بیمه تکمیلی رانندگان وجود دارد؟

افزایش هزینه ها برای شرکت ها بدون کمیسیون بوده اما زمانی که بر کرایه اصلی اضافه شود دارای کمیسیون می شود. در این صورت ضررها برای رانندگان خواهد بود. این ابهام در دسته بندی های زیر نیز خلاصه می شود:

  • سقف کرایه ها برای کاربران
  • مشخص شدن تفاوت یا عدم تفاوت هزینه های تریلر کشنده یا کامیونت ها
  • عدالت در پرداخت هزینه ها برای رانندگان حرفه ای و . . .

نظر شما درباره ابهامات بیمه تکمیلی رانندگان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.