این روزها خبرهای مختلفی در خصوص مشکلات مختلف در بخش‌های درمانی و دارو و پزشکی به گوش می‎رسد که درصدی از آنها واقعی و درصدی دیگر تنها شایعه است.

در این خصوص تحقیقاتی صورت گرفت تا پزشکی را دلیلی برای زندگی یا دلیلی برای بیماری دانست. با علم پزشکی بسیاری از بیماران درمان می‎شوند اما در حقیقت می‎توان گفت که امروزه با استفاده از داروهای تقلبی و روش‌های غیر استاندارد از این علم سودجویی به میان آمده و در نهایت مشکل مربوط به سلامتی همانند گذشته وجود دارد و بهبودی در این رابطه صورت نگرفته است. علت را می‎توان نبود برخی از داروها در بازار قلمداد کرد که در نهایت یک فرد برای پیدا کردن آن نیاز دارد تا از دستفروش‎های بازار آزاد کمک بگیرد. برخی از داروها سالم هستند اما در این میان بسیاری از آنها تاریخ مصرف گذشته هستند.

پزشکی و داروها و نگرانی های موجود در مردم

وزیر بهداشت در خصوص تغییرات جدید در زمینه‎ی سلامتی و پزشکی خبر می‎دهد. برخلاف تصوراتی که از این حوزه در ذهن مردم ایجاد شده شرایط با روند خوبی روبه گسترش است، امروزه حدود هفده مرکز وجود دارد که درمان‌های مربوط به نازایی را انجام می‎دهند. تمامی این مراکز از به‌روزترین تجهیزات دنیا کمک گرفته‎اند و از متخصصان به نام استفاده می‌کنند تا بتوانند این مشکل ناباروری را از بین ببرند. زمانی که بتوان ناباروری را در کشور کاهش داد یعنی از آن سو میزان باروری با نرخ خوبی افزایش پیدا خواهد کرد.

متأسفانه حضور بیمه‎ها در زمینه‎ی تأمین داروها، حوزه‎ی پزشکی بخصوص ناباروری به نسبت گذشته کمی کمتر شده است. بهتر است تا بیمه‎ها با تمام قوای خود به تأمین کردن اعتبارات خود بپردازند از سوی دیگر وزارت بهداشت و دولت هم هزینه‎های باقی مانده را پوشش دهند.

پزشکی و داروها و نگرانی های موجود در مردم

وزارت بهداشت قصد دارد تا در حوزه‎ی بهداشت و پزشکی نهایت توان خود را به کار بگیرد. از همین رو تعداد مراکز به ده مرکز دیگر در خصوص ناباروری افزایش خواهد یافت. وزیر بهداشت از پایان دادن به دغدغه‎های مردم خبر می‎دهد. مردم نباید نگران تأمین داروها و نیازهای اولیه پزشکی بخصوص تجهیزات باشند. سعی می‎شود تا قیمت‎ها با ثبات بیشتری در بازار حفظ شود و در تمامی داروخانه‎ها، داروهای مورد نیاز تأمین گردد. مشکلات قطعا از این محدوده فراتر است بنابراین مردم شناساندن ضعف‎های موجود به بهتر شدن شرایط کمک خواهند کرد.

نظر شما درباره پزشکی و داروها و نگرانی های موجود در مردم چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز