از اقدامات تحسین برانگیزی که توسط سیستم بهداشت و درمان به زودی نیز به آن توجه می شود در خصوص استفاده از طرح پرستار در منزل خواهد بود.

هر بیماری از زمانی که بیماری اش آغاز می شود و تا زمان بهبودی نسبی نیاز به این دارد که بتوان در سریع ترین زمان ممکن برای او شرایطی را فراهم نمود که بتواند سلامتی خود را دوباره به دست آورد. بنابراین چنین شرایطی را می توان با استفاده از پرستار در منزل برای او فراهم نمود. زیرا یک فرد عادی توانایی آن را ندارد که بتواند از تمام زوایای درمانی و داروها و زمان تزریق و . . . باخبر باشد و علائم خطرناک یک بیماری را بداند تا بتواند عکس العمل سریعی را از خود نشان دهد.

پرستار در منزل طرحی جدید از بیمه سلامت

معاونت پرستاری که در واقع برای خدمات پرستاری نیز راه اندازی شده و تمامی فعالیت های مربوط به پرستاران را هم زیر نظر دارد برای این اقدام نیز تلاش های بسیاری را انجام داده است. در حقیقت می توان گفت که یکی از رایزنی ها برای بیمه سلامت می باشد که در واقع در ابتدا برای چند استان در کشور به صورت آزمایشی اجرایی خواهد شد و زمان مناسب برای بررسی نتایج آن در حدود یک ماه است.

در گذشته با راه اندازی برخی از شرکت های خدماتی این فعالیت ها نیز انجام می شد اما به صورت خصوصی بود و احتمال ضایع شدن حق یک پرستار با توجه به زحمات طاقت فرسای شبانه روزی او نیز وجود داشت ، بنابراین برای بهبود بخشیدن این فعالیت ها و رسمی بودن آنها تصمیم بر آن گرفته شد تا پوشش بیمه ای به این خدمات هم توجه کند و آنها را زیر مجموعه ی خود قرار دهد که خوشبختانه بیمه سلامت نیز این کار را انجام داد.

پرستار در منزل طرحی جدید از بیمه سلامت

در این صورت مدت زمان بستری ماندن بیماران در فضای بیمارستان و حتی ابتلای آنها به بیماری های دیگر کاهش می یابد و از طرفی می توان به این نکته هم توجه داشت که یکی از بهترین کارها برای افزایش امید به زندگی و بازگشت روحیه ی فرد بیمار است. زیرا اکثر بیماران از حضور در محیط بیمارستان در کنار بیماران دیگر گله و شکایت دارند و این وضعیت برای آنها بهتر است.

در برخی از استان ها بیماری هایی که نیازمند پرستاری در منزل بودند نیز اجرا شد که از جمله ی آنها می توانیم به بیمارانی که در بخش آی سی یو بستری بودند ، زردی نوزادان ، بیماران مبتلا به سرطان  ، انواع سکته های مغزی ، نارسایی در قلب و . . . اشاره نماییم. در این طرح آزمایشی نیز مزایا و معایب موجود به خوبی مورد بررسی قرار گرفت تا در طرح رسمی آن بتوان به بهترین نتیجه کار را انجام داد.

نظر شما درباره پرستار در منزل طرحی جدید از بیمه سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز