نگهداری از فرزندان که به ناتوانی‌های جسمی یا معلولیت مبتلا هستند بسیار سخت‎تر از تصور ما می‎باشد، به همین دلیل نیاز داریم تا کمک‎هایی را در این زمینه برقرار نماییم.

دادن وام در هر شرایطی بسیار خوب است، زیرا در مقطعی از زمان که افراد نیاز دارند تا به آنچه که نیاز دارند برسند، با این وام‎ها مشکلات موجود برطرف خواهد شد. وام بدون پرداخت که با نام بلاعوض نیز شهرت دارد یکی از بهترین نمونه‎های وام می‎باشد که به هرکسی اعطا نمی‎شود. زیرا وامی است که پرداختی ندارد و فرد تنها استفاده کننده خواهد بود. اکثر موارد پرداخت این پول از سوی دولت به افرادی تعلق می‎گیرد که برای زندگی آنها موقعیتی سخت نیز پیش آمده و در حال حاضر توانایی پرداخت آن وجود ندارد.

پرداخت وام بلاعوض به خانواده های دارای دو فرزند معلول

افرادی که در خانواده خود دو فردی را دارند که به معلولیت مبتلا هستند هزینه‎های بسیاری را تجربه خواهند کرد. این هزینه‎ها در صورتی که وضعیت مالی آنها خوب نباشد قابل پرداخت نخواهد بود. در حال حاضر در وضعیت فعلی وامی که برای آن در نظر گرفته شده در حدود سی میلیون تومان است. البته سی میلیون برای افرادی است که معمولا در شهر زندگی می‎کنند، در صورتی که در روستا باشند به دلیل کم شدن هزینه‎ها به بیست میلیون نیز کاهش خواهد یافت.

پرداخت وام بلاعوض به خانواده های دارای دو فرزند معلول

این موقعیت در حقیقت به این منظور طراحی شده تا افراد بتوانند از هفته‎ای که تحت عنوان بهزیستی نیز نامگذاری شده لذت ببرند، زیرا معنی بهزیستی به معنای بهتر زندگی کردن است. دادن وام‎هایی بلاعوض برای فرزندانی بی‎گناه که به این بیماری‎ها دچار شده‎اند نوعی بهبود شرایط زندگی خواهد بود.

یکی از مهمترین تغییرات دیگر در زمینه کاری افراد مبتلا به معلولیت می‎باشد. شما زمانی که یک فرد را در خانواده خود نگه دارید قطعا پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که با بالا رفتن سن انگیزه برای کار کردن نیز در او بیشتر خواهد شد. به همین دلیل از سوی بهزیستی برای افرادی که توانایی کار کردن دارند یک سری مزایا در نظر گرفته شده است. بنگاه‎هایی وجود دارند که همواره دوست دارند تا در این زمینه‎ها کمک کنند، اگر این افراد را به کار بگیرند دولت هم برای آنها تسهیلاتی قائل خواهد شد.

پرداخت وام بلاعوض به خانواده های دارای دو فرزند معلول

معمولا زمانی که این روند ادامه داشته باشد دولت می‎تواند از حق خود بیمه‎های آنها را پرداخت نماید. این طرح به تازگی اجرایی نشده بلکه ماه‎های طولانی است که وجود داشته و می‎توان آن را نمونه‎ای مستحکم از طرح‎ها دانست. در حال حاضر شرایط به گونه‎ای است که در حدود بیست هزار نفر از مردم نیز به این کارها مشغول هستند. همچنین برای خانواده‎هایی که تعداد دو فرد مبتلا به معلولیت به بالا را دارا می‎باشند برای مسکن آنها هم برنامه ریزی انجام داده‎اند. تنها کافی است که ثبت نام اولیه انجام شود تا پس از آن بتوان کارهای اولیه مسکن را برای آنها انجام داد.

منبع:

http://www.asretebar.com/Home/News/160199?ref=tnews