در کشورهای خارجی داشتن کارت اعتباری که خریدها را در ازای پرداخت هیچ پولی تضمین کند، سالیان زیادی است که بر روی کار آمده و بسیاری از خریدها هم بر همین منوال انجام می‌شوند. روال کاری این کارت‌ها بدین صورت است که در ازای وجود یک ضامن، کارت آنها دارای اعتبار گشته و خرید خود را انجام داده و ماه به ماه قسط‌ها را پرداخت می‌کنند. کارت اعتباری بیمه ملت هم به همین صورت می‎باشد و به تازگی در ایران راه اندازی شده است.

مزایای کارت بیمه ملت

یک تفاوت عمده که کارت اعتباری بیمه ملت دارد این است که برای بیمه هم قابلیت استفاده دارد. دارندگان این کارت اعتباری می‎توانند بیمه‎نامه‎هایی که دارند برای بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو، به صورت ماهانه مبلغ کلی را پرداخت نمایند. به نوعی همانند وام بانکی و قسط‌هایی است که برای آن در نظر گرفته می‌شود.

در نتیجه دیگر دردسرهای بزرگ برای گرفتن وام بانکی در این حالت وجود ندارد و بدون هیچ مشکلی می‎توان بر اساس قسط‎بندی‎هایی که انجام می‎شود، به کار خود بپردازید. این اقساط برابر با همان قیمت اصلی است، تنها با کارت اعتباری بیمه ملت، بر اساس اعتباری که دارید می‎توانید پرداخت کنید. مبلغ قسطی که برای شما در نظر گرفته می‎شود بر اساس درآمدی است که از کار خود به دست می‎آورید. هرچه درآمد شما بیشتر باشد قسط‎ها کمتر و مبلغ بیشتر است. اما به صورت حداکثری تا 8 ماه فرصت دارید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

بیمه ملت

خدمات جانبی کارت اعتباری بیمه ملت

کارت اعتباری بیمه ملت، نه تنها برای پرداخت حق بیمه‎های مربوط به بیمه نامه‎ها، بلکه برای کارهای مختلف دیگر هم کارایی دارد. مثلا می‎توانید به هر فروشگاهی که دوست دارید بروید و به خرید بپردازید. این خریدها، همگی محاسبه می‎شوند، مرکز مورد نظر پول خود را دریافت می‎کند. اما سازمان مسئول، این پول را کم کم از حساب شما برداشت خواهد کرد که مسلما این پول را خود شما باید پرداخت کنید. کارت اعتباری بیمه ملت را به نوعی می‎توان با همان چک‎های تضمینی که از کارمندان یا سایر اقشار برای برداشت قسطی از جایی گرفته می‎شود، مساوی دانست.

اما این کارت می‎تواند یک راه برای تشویق افرادی که حتی توانایی پرداخت یک جا یا قسطی با مبلغ زیاد را ندارند هم مفید باشد و آنها را ترغیب کند تا برای بیمه شدن یک قدم به جلو بنهند. اگر چنین اقدامات بیمه ملت به همین روش هم برای سایر بیمه‎های مختلف از جمله بیمه عمر، بیمه مسافرتی، بیمه درمان و . . . هم وجود داشته باشد، می‎توان انتظار داشت که سهم ایران از بیمه کل دنیا افزایش خواهد یافت. ما باید از روش‎هایی که دیگر کشورها برای جذب مشتری بیمه‌ای خود استفاده می‌کنند، بهره ببریم تا بتوانیم همچون آنها، به صورت کلی درصد فروش را بالا ببریم.