یکی از مهمترین وظایف هر شرکت بیمه ای پرداخت کردن منظم و سرزمان تعیین شده برای خسارت های مختلف و بسیار سنگین به وجود آمده خواهد بود.

شرکت‎های بیمه ای متعددی در ایران وجود دارند که فعالیت‎های گسترده‎ای دارند. در حقیقت باید به این موضوع اشاره نمود که این شرکت‎ها هریک گستره‎ای را برای خود به وجود آورده‎اند و شبکه‎ای از کاربران مختلف را دارا می‎باشند. بیمه شدن بدین منظور انجام می‎شود تا  از خسارت‎های احتمالی جلوگیری به عمل آید. بنابراین باید به اولین هدف بیمه یعنی پرداخت کردن به موقع خسارت‎ها نیز توجه ویژه‎ای داشت.

 پرداخت خسارت در زمان تعیین شده

متأسفانه در حال حاضر مشکلاتی بر سر این راه وجود دارد که پرداخت خسارت‎ها در زمان تعیین شده انجام نمی‌شود. این دلایل متعدد هستند. کند بودن مسیر تعیین هزینه‎های خسارت به وجود آمده و آنلاین نبودن آن یکی از موضوعات اصلی به شمار می‎رود. تعداد خسارت‎های به وجود آمده با تعداد کارشناسانی که برای تعیین این مشکلات نیز آموزش دیده‎اند تناسبی ندارد و این کمبودها موجب می‎شود تا روند تشخیص بسیار آرام تر از حالت استاندارد آن باشد.

پرداخت خسارت در زمان تعیین شده

یکی از مهمترین خسارت هایی که وجود دارد خسارتی است که معمولا به بدن افراد نیز وارد می‎شود. خسارت به بدن می‎تواند با نقص در اعضا یا با مرگ همراه شود. در هر صورت فرد دیگر همانند گذشته خود نخواهد شد و این مشکل باید به گونه‎ای حل شود. پرداخت کردن منظم و به موقع خسارت تعیین شده می‎تواند از آن کاسته و به بهتر شدن شرایط سخت زندگی یک فرد نیز منجر شود. در شرایط فعلی که اخبار تحریم‎‏ها به گوش می‎خورد یکی از بزرگ ترین و مهمترین وظایف توجه ویژه و بیشتر بانک و بیمه و همکاری متقابل  آنها می‎باشد.

هماهنگی بیمه و بانک‎ها باید برقرار باشد، در صورتی که چنین اتفاقی رخ ندهد اقتصاد یک کشور با مشکل بزرگی مواجه می‎شود. اگر پایه‎های اقتصادی قوی‎تر شوند که از قضا بیمه نیز در یکی از این گروه‎ها قرار دارد هیچ تحریمی نمی‎تواند تأثیر بر جای بنهد و مقابله با آنها بسیار راحت خواهد بود. فرهنگ بیمه‎ای در سالهای گذشته خوشبختانه بهبود یافته اما باز هم زخم‎هایی بر روی بدنه آن وجود دارد که نیاز به ترمیم دارد و زمان بیشتری را برای جا افتادن مفهوم بیمه نیاز داریم.

پرداخت خسارت در زمان تعیین شده

هرچه تحلیل‎های بیمه‎ای بیشتر شود احتمال هرنوع تغییر مثبتی نیز بیشتر خواهد شد. موشکافی در مسائل بیمه‎ای می‎تواند هر نوع سوء استفاده‎ در این زمینه را نیز کاهش دهد. هرچه علم در این زمینه بیشتر شود مشکل کمتر خواهد شد. علوم بیمه‎ای در دنیا حرف اول را می‎زنند. در اکثر کشورها نیز این علم بسیار استوارتر از ایران می‎باشد و به همین دلیل موفقیت بیمه‎ها قابل مقایسه با کشور ما نخواهد بود. در کشور ما بیمه تنها نقش خسارت دهنده را دارد در حالی که در بیشتر جاهای دنیا یک نوع سرمایه گذاری به شمار می‎رود.

در خصوص بیمه‎ها برای حل کردن معضل پرداخت به موقع نیاز است تا برخی از موانع نیز برداشته شود. در ابتدا می‎توان به مقرراتی اشاره داشت که جنبه ظاهری دارند و در زمینه اجرا محدودیت‎های بی شماری را ایجاد خواهند کرد. در صورتی که این مقررات نیز آسان تر شود احتمال فعالیت‎های بیشتری هم وجود خواهد داشت.

نظر شما درباره پرداخت خسارت در زمان تعیین شده چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز