بدهی‌های عقب افتاده از بیمه‎ها همچنان وجود دارد و دولت باید در برخی از موارد کمک‌های شایانی را در این زمینه داشته باشد بخصوص در مورد بیمه سلامت .

بیمه سلامت از جمله بیمه‎های همگانی در ایران به شمار می‎رود که می‎تواند همه ساله خدمات ارزنده‎ای را به مردم ارائه دهد. مردمی که از این نوع بیمه بهره می‌برند اغلب افرادی هستند که معمولا دفترچه بیمه‎های مربوط به بیمه تأمین اجتماعی و سایر بیمه‎ها را ندارند، در واقع چنین تغییری می‎تواند زندگی آنها را زیر و رو کند، زیرا هزینه‎های مربوطه را بسیار کاهش می‎‏دهد. در غیر این صورت برای ساده‎ترین آزمایش ها هم باید هزینه‎های بالایی را بپردازند.

پرداخت بدهی های مربوط به بیمه سلامت

تأمین هزینه‎ها وظیفه سازمان برنامه و بودجه می‎باشد. این سازمان معمولا هزینه‎ها را برآورد نموده و پرداخت خواهد کرد، اما برخی از مواقع در پرداختی‎ها تعویق رخ می‎دهد و در حقیقت مشکلات بر روی هم انباشته می‎شوند. این بار این سازمان در حدود پانصد میلیون یورو را پرداخت نموده تا بدهی‎های تعیین شده برای سازمان بیمه سلامت را تسویه کنند. بدهی‌ها مربوط به سیستم بهداشتی درمانی یعنی بیمارستان‎ها و پرسنل است.

پرداختی باید اولویت‎بندی شوند. یعنی بر اساس تحقیقات صورت گرفته در ابتدا باید به بحث دارویی اختصاص داده شده و سپس برای تأمین نمودن تجهیزات پزشکی نیز باید مورد استفاده قرار گیرد. مطالبه‎های دارویی یعنی پرداختی‎ها باید به داروخانه‎ها انجام شود تا بتوانند برای دوره‎های بعدی داروها را در اختیار قرار دهند. همچنین تجهیزات پزشکی هم که برای بهتر شدن و تشخیص دادن بیماری‎ها ضروری است و در مرحله بعدی خواهد بود.

پرداخت بدهی های مربوط به بیمه سلامت

بدهی‎ها تنها مربوط به داروخانه‎ها نیست بلکه بدهی‌های عقب افتاده‎ حتی برای دانشگاه‎ها هم وجود دارد که باید همگی آنها تا یکی تا دو ماه دیگر به صورت کامل صفر شود.

نظر شما درباره پرداخت بدهی های مربوط به بیمه سلامت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز