شرکت‎های بیمه‌ای در ایران یکی از شرکت‎های مورد ظلم می‎باشند که با تلاش‎های بسیار باز هم نمی‎توانند به آنچه که آنها نیاز دارند برسند.

موضوع تعدیل نیرو در شرکت‎های بیمه

این روزها حذف افراد بازنشسته یکی از خبرهایی است که باید نسبت به آن توجه صورت پذیرد. حتی در رابطه با صنعت بیمه نیز این موضوع با اهمیت بیشتری مورد بررسی قرار دارد. تعداد بازنشستگان در صنعت بیمه نیز بسیار زیادتر از آنچه تصور می‎شود خواهد بود.

بنابراین باید نسبت به تعدیل نیروها در شرکت‎های بیمه‌ای به چنین ترتیبی اقدام ورزیده شود. پس از آن باید تلاش‎ها برای به کارگیری نیروهای جوان، دانا و با انگیزه بیشتر نیز شود.

وسیع شدن مشکلات شرکت های بیمه ای

بسیاری از مدیران و مسئولان بیمه‎ای به موضوع توجه دارند که باید چنین کاری انجام شود تا بیمه نفس تازه‌ای را تجربه کند. اما هنوز هم این موضوع در حد صحبت است و به حقیقت تبدیل نشده است. با بررسی که در رابطه با وضعیت مالی شرکت‎های بیمه‌ای می‎توان به آن دست یافت، خبرها نشان دهنده وجود یک شرایط بسیار نامطلوب می‌باشد.

راهکارهای مورد نیاز در شرکت‎ها

بیمه و شرکت‎های بیمه‌ای در حال حاضر نیاز دارند تا شرایطی برای آنها حاکم شود و آنها را از آنچه که در حال حاضر در آن قرار دارند نجات دهد. ابزارها و راهکارهای جدید، ریسک‎هایی با نتیجه مطلوب، از بین رفتن روش‎های قدیمی و جایگزینی با روش‎های پرسود جدید کاری است که از یک مدیر بازنشسته برنیامده است. این مسئله همواره نیاز به بررسی بیشتر از سوی کارشناسان جدیدالورود دارد.

وسیع شدن مشکلات شرکت های بیمه ای

با بررسی صورت گرفته به این نتیجه حاصل شده که شرایط بیمه برای تحت پوشش قرار گرفتن در زمینه کمک‎ها بسیار نامناسب‎تر از شرایط شرکت‎های دیگر می‎باشد. بیمه به جای آنکه بتواند باری را از روی دوش افراد تحت خسارت بردارد، خود نیز خسارت دیده بیشتر و نیاز به کمک‎های مالی دارد. این موضوع از بدهی‎ها و صورت‎های مالی گفته نشده قابل حدس می‎باشد‎.

مسئولان نیز به این موضوع توجه دارند که مدیریت‎ها و نظارت بر آنها در صنعت بیمه با مشکل روبه رو است. بنابراین نمی‎توان شرایط را در شرکت‎های بیمه‌ایبه همین وضعیت رها نمود. برای آنکه بیمه بتواند شرایط را برای استفاده تا حد زیادی بهبود بخشد نیاز است تا در ابتدا خود نیز از خسارت‎های موجود رها یابد. سپس افراد را از ریسک و خسارت نجات دهد.

وسیع شدن مشکلات شرکت های بیمه ای

از نظر اقتصادی شرکت‎هایی که خود در حال ورشکستگی هستند نباید برای فعالیت‌های اقتصادی یک کشور در حال تلاش باشند. زیرا در ابتدا خود باید از این وضعیت نجات یابند و سپس بتواند دیگران را رها کنند. بنابراین باید برخورد جدی با صنعت بیمه و شرکت‎های بیمه‌ای دارای عدم توانایی مالی شود و آنها را با کمک به این چرخه باز گرداند یا از این چرخه رها کرد.

مالیات بر ارزش افزوده نیز یکی دیگر از موضوعات مهم مورد بررسی است که باید در صنعت بیمه به نتیجه نهایی نائل شود. در حالی که این موضوع هنوز هم با بایدها و نبایدهایی همراه می‎باشد.

نظر شما درباره وسیع شدن مشکلات شرکت های بیمه ای چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز