مستمری بگیران و کارگران در زمره افراد ضعیف جامعه قرار دارند که نیاز است تا رسیدگی بیشتری به آنها صورت پذیرد. وام های با پرداخت طولانی مدت در اولویت قرار دارد.

وام های مناسب برای قشر بازنشسته و کارگر

معضلات نداشتن پشتوانه مالی

امروزه در جامعه‎ای که ما در آن قرار داریم حضور تعداد زیاد افراد موجب شده است. دولت نیز قادر نیست برنامه ریزی‎های اساسی را در رابطه با با آنها در نظر داشته باشد. بازنشستگان پس از سالها کار باید با حقوق بازنشستگی خود سر کنند. چه خوب است که در زمان کار بتوان اندوخته‎ای را به صورت ماهانه در اختیار داشت تا در چنین شرایطی پشتوانه مالی خوبی برای آنها وجود داشته باشد. اما متأسفانه در شرایط امروز داشتن پشتوانه مالی خوب امکان پذیر نیست. زیرا هرچه به عنوان حقوق به حساب واریز می‎شود خرج روزهای مختلف زندگی با هزینه‎های بسیار زیاد آن می‎شود و ذخیره‎ای به عنوان پس انداز باقی نخواهد ماند.

وام های مناسب برای قشر بازنشسته و کارگر

برنامه‎ها در خصوص اعطای وام

مهمترین مقوله در زمینه بازنشستگی و کارگری پرداختن به مسکن است. داشتن مسکن مهمترین نیاز است که باید برطرف شود. تا زمانی که شرایط مناسب است و می‎توان قسط‎های مختلف را پرداخت کرد، گرفتن وام چاره ساز بوده و فرد را از اجاره نشینی رها می‎کند. در شرایط کنونی روز به روز بر میزان اجاره‎ها افزوده می‎شود و در چشم بر هم زدنی سر ماه فرا می‎رسد.

دولت بررسی‎های خود را انجام داد و تصمیم گرفت تا شرایط ویژه‎ای را برای وام در نظر بگیرد. در سال جاری وامهایی به صورت طولانی مدت در اختیار بازنشسته‎ها و همچنین کارگرانی قرار گرفته که در ایران مشغول به کار هستند اما از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستند. این وامها با بهره بسیار کم بوده تا توان پرداخت آنها برای این قشر محقق شود و مشکلی در بین راه رخ ندهد.

وام های مناسب برای قشر بازنشسته و کارگر

از دیگر برنامه‎هایی که دولت به آن توجه ویژه‎ای دارد در خصوص داشتن امنیت شغلی می‎باشد. بیمه کردن اولین نیازی است که یک کارگر به آن توجه دارد زیرا آینده او و یک عمر تلاش در زمینه کار به این موضوع بستگی دارد. علاوه بر آن داشتن مسکن و راحتی این افراد هم در اولویت قرار دارد. کارگران می‎توانند با استفاده از این وامهای طولانی مدت تولید را آغاز کنند. سپس به شغلی دیگر دست یابند تا بتوانند علاوه بر رفع نیازهای زندگی خود به تولید بیشتر و کیفیت بهتر کالاها هم کمک بیشتری نمایند.

نظر شما درباره وام های مناسب برای قشر بازنشسته و کارگر چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز