هزینه های مربوط به دندانپزشکی با توجه به شیوع زیاد این نوع درمان‌‎ها در این روزها نیاز دارد تا تغییراتی را به خود ببیند.

ضرورت بیمه دندانپزشکی

یکی از بحث‌های بسیار داغی که این روزها وزیر بهداشت در خصوص آن به بررسی پرداخته و ضرورت آن را بسیار مهم می‌داند در ارتباط با حضو بیمه‌های دندانپزشکی است. این بیمه‎ها باید وجود داشته باشند تا بتوانند شرایط ایده آلی را برای هزینه‌های درمانی بخصوص هزینه‌های ابتدایی و مهم به وجود آورند. در غیر این صورت مردمی که توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند باید در انتظار مشکلات مربوط به سلامت دندان‎های خود باشند.

هزینه های دندانپزشکی و توجه وزیر بهداشت

حوزه دندانپزشکی کشور برخلاف حوزه درمانی یکی از پرچالش‌ترین کارها به شمار می‌رود. اما می‎توان با اندکی تلاش و تغییر در وند برنامه ریزی‌ها این حوزه را نیز به بخش سلامت جامعه افزود و اندکی از هزینه‌های موجود برای خدمات دندانپزشکی را کاست. تنها نیاز است که برخی از صاحبنظران دست در دست هم بدهند و با همفکری یکدیگر شرایطی را رقم بزنند تا این خدمت مهم برای مردم ایران انجام شود.

هزینه های دندانپزشکی و توجه وزیر بهداشت

اهمیت بیمه دندانپزشکی

بیماری‌های مربوط به دهان و دندان به همان وسعت بیماری‌های دیگر هستند و به همین دلیل نیاز به رسیدگی بیشتری دارند. در این دولت تلاش‎ها بر آن است تا بتوان بیمه دندانپزشکی را پایه‎گذاری کرد که تنها افراد بیمه شده خاص از آن استفاده نکنند. بلکه تمامی مردم بتوانند از این شرایط موجود به نفع خود و برای بهبود سلامت خود بهره ببرند. حتی برای مردمی که در مناطق محروم مشغول به کار هستند این کار باید انجام شود. امروزه خدمات ابتدایی دندانپزشکی می‎تواند هزینه‎های بسیار زیادی را برای شما به وجود آورد. کاهش این قبیل خدمات گامی مهم در بیمه دندانپزشکی خواهد بود.

باید سعی کنیم تا اهمیت موضوع مربوط به سلامت دهان و دندان جامعه را از همان سال‌های ابتدایی تحصیل یک دانشجوی دندانپزشکی برای او توضیح دهیم. از نظر اصول اولیه مربوط به درمان بیماری‎های دهان و دندان هیچ مشکلی وجود ندارد. اما همانطور که می‎‌دانید پس از این گام حضور مواد مصرفی مناسب و درجه یک با قیمت مناسب از مرحله آزمایشگاهی تا سایر مراحل از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا بیشترین هزینه‌ها در این بخش صرف می‌‎شوند.

هزینه های دندانپزشکی و توجه وزیر بهداشت

هر فردی در طول زندگی خود بارها به بیماری دچار می‎شود. این که بخواهد برای هربار بیماری و یا مراقبت‎های دندانپزشکی خود هزینه‌های زیادی را بپردازد نه تنها از نظر مالی بلکه از نظر روحی هم موجب تضعیف او خواهد شد. بنابراین دولت باید بتواند یکی از شعارهای مهم مربوط به سازمان بهداشت جهانی مربوط به سلامت کامل جسمی، روحی و اجتماعی را عملی سازد. در این صورت می‌توان با سختی‌های دیگر موجود در زندگی کنار آمد و به راه خویش ادامه داد.

نظر شما درباره هزینه های دندانپزشکی و توجه وزیر بهداشت چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز