در خصوص تجهیزات پزشکی در سالهای گذشته با مشکلات زیادی روبه رو بوده‎ایم، اما مشکل مربوط به سمعک با تلاش‎های مسئولان حل شده است.

افرادی که در سنین جوانی و سنین پیری با مشکلات مرتبط با گوش و کاهش شنوایی همراه بوده‎اند باید در زمان کوتاهی این مشکل را برطرف کنند‎، در غیر این صورت احتمال بروز هر نوع آسیبی برای آنها دور از انتظار نخواهد بود. وجود شنوایی یکی از حس‎های بسیار عمیق و مهم برای افراد تلقی می‎شود در صورتی که این حس با اختلال همراه شود قطعا می‎تواند آسیب‎های جدی را به فرد وارد آورد.

هزینه مربوط به سمعک پرداخت می شود!

خبرها حاکی از این نکته است که رقم بسیار مناسبی برای سمعک‎ها در زمینه‎ی پرداختی‎های تجهیزات پزشکی اختصاص داده شده است. این رقم در حقیقت اختصاص دارد به انواع سمعکی که توسط افراد خریداری می‎شود. در گذشته میزان پرداختی با اختلاف بسیار زیادی کمتر بوده اما با توجه به افزایش قیمت‎های اخیر توانسته‎اند تا در کمترین زمان ممکن مشکل موجود را نیز برطرف نمایند.

بیمه سلامت برای رفاه حال مشتریان خود توانسته تا سقفی را که برای پرداخت شدن سمعک نیز در نظر دارد تغییر دهد. در این روند بر اساس فاکتورهای پرداختی می‎توانند تا نهایتا  1260000 تومان را پرداخت کنند . این رقم بر اساس این که چه نوع سمعکی بوده تعیین نمی‎شود و به صورت کلی تا این محدوده پرداخت خواهد شد. پس نیازی نیست که شما مارک سمعک خود  و حتی نوع آن را برای بیمه مشخص نمایید تنها فاکتور پرداختی برای آنها اهمیت دارد.

هزینه‎هایی که برای پرداختی آن نیز در نظر گرفته شده بدین منظور بوده که به عنوان یک خسارت متفرقه مورد پرداخت قرار گیرد. این طرح‎ها عملا از چهار سال گذشته نیز آغاز شده و تاکنون هم ادامه داشته و قیمت‎های تعیین شده برای سمعک‎ها بررسی و در نهایت تا یک عدد تعیین شده و پرداخت می‎شود. در گذشته رقم تعیین شده برای سمعک در حدود دویست و پنجاه هزار تومان بوده اما حالا یک جهش قیمتی بسیار بزرگی به وجود آمده و در حدود یک میلیون بر ارزش آن افزوده شده است. افرادی که بیمه شده‎اند تنها همان سی درصد را پرداخت خواهند کرد. در نهایت مابقی توسط بیمه‎ها پرداخت می‎شود که خود نشان دهنده بهبود وضعیت بیمه و همچنین سمعک‎های مورد استفاده خواهد بود.

هزینه مربوط به سمعک پرداخت می شود!

آنچه که باید برای دریافت هزینه مربوط به سمعک دراختیار داشته باشید شامل داشتن فاکتوری است که هزینه  آن را پرداخت نموده‌اید، علاوه بر آن دفترچه بیمه سلامت، نسخه مربوط به متخصص، تصویر و گزارشات شنوایی سنجی و تأییده پزشک مبنی بر استفاده از سمعک به همراه گارانتی دستگاه خریداری شده و فاکتوری معتبر برای خرید می‎باشد.

نظر شما درباره پرداخت هزینه سمعک چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز