با توجه به مشکلاتی که یک حفاری غیر اصولی با خود به همراه دارد، در طی بررسی صورت گرفته برای انجام هر نوع حفاری نیاز است تا بیمه در نظر گرفته شود.

هر حفاری مساوی با پوشش بیمه ای

اصول بیمه برای حفاری

اگر پوشش بیمه در هر جایی حضور داشته باشد قطعا فعالیت‎های مربوط به حفاری به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد. برای اینکه بتوان در این زمینه حق بیمه کمتری داشت و بهره بیشتری را از بیمه برد باید تمامی برنامه‎ها با اصول و ایمنی بهتر صورت پذیرند. در واقع تمامی برنامه‎های مربوط به حفاری باید بر طبق اصول خود انجام شده و از آخر تیر امسال هر نوع فعالیتی که بدون دریافت پوشش بیمه باشد با برخورد جدی همراه خواهد بود و مشمول جریمه می‎باشد.

هر حفاری مساوی با پوشش بیمه ای

عملیات مربوط به حفاری برای فعالیت‌های مربوط به نفت در نظر گرفته می‌شود. هر فعالیت مربوط به عمق زمین می‎تواند به دلیل ریزش زمین و . . . خطرهای بسیاری را برای افراد در حال کار به همراه داشته باشد. بنابراین ضروری است تا برای پیشگیری از این خطرات تمامی اصول از ایمنی تا بیمه رعایت شود تا در صورت بروز هر نوع مشکل بتوان تمامی آنها را به صورت قانونی حل نمود. برای حفاری چاه‌های مربوط به نفت و گاز به دلیل رفتن به اعماق زمین این خطرات بسیار خواهد بود.

وظایف شرکت نفت در حفاری

در حقیقت شرکت نفت باید مراحل مربوط به پوشش بیمه‎ای را زیر نظر خود قرار دهد و تمامی کارهای مربوطه را برعهده بگیرد. قبل از حفاری مجوزهای لازم برای این کار از سوی مراجع زیربط گرفته شود و مهمتر از همه داشتن پوشش بیمه‎ای نیز مد نظر قرار گیرد. در حین حفاری باید بازرس‎هایی تعیین شوند تا تمامی مراحل کار را مورد بررسی خود قرار دهند تا مشکلی از این بابت رخ ندهد.

بازرسان علاوه بر بررسی فعالیت حفاری باید به خوب بودن تجهیزات مورد استفاده در آنها نیز اطمینان داشته باشند و با فاکتورهای استاندارد لازم بسنجند. از ابتدای کار توافق بر سر حق مربوط به حفاری از سوی شرکت نفت تعیین شود تا در حین کار بر اثر عدم توافق از کار دست کشیده نشود. زیرا باز ماندن یک فضای بزرگ می‎تواند مخاطره‎انگیز ترین وضعیت باشد و جان بسیاری از افراد ناآگاه را به خطر اندازد.

هر حفاری مساوی با پوشش بیمه ای

اگر در حین عملیات حفاری هر نوع تغییری در شرایط ایمنی به وجود آمد باید بررسی‎ها را بیشتر کرد و تا حد امکان تمامی مجوزهای لازم را برای وسایل حتی کم خطر نیز تهیه نمود. زیرا تمامی این موارد مسئولیت سنگینی نیز برعهده دارند که می‏توانند شرایط را برای کار سخت تر کنند.

وظیفه بازرسان در حفاری

بازرسان موظف هستند تا شرایط ایمنی را برای آن مکان تعیین نمایند. در صورتی که نتوانند این شرایط را تعیین کنند باید در نظر داشته باشید که هر نوع خطر تعیین شده حتی از کمترین آنها تا بیشترین یک تخلف محسوب می‎شود. زیرا کارفرما به هشدارهای داده شده و ضروری بودن پوشش بیمه‎ای توجه ای نداشته و از این رو نتیجه این اتفاقات بر عهده مسئولان خواهد بود.

نظر شما درباره هر حفاری مساوی با پوشش بیمه ای چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز