یکی از مشکلات مهمی که این روزها با آن مواجه هستیم در ارتباط با بدهی‌های موجود می‌باشد که متأسفانه در خصوص مصدومان ترافیکی بسیار زیاد است.

مصدومیت‌هایی که متأسفانه در ترافیک‎ها با آن مواجه هستیم مصدومیت‌هایی هستند که تقریبا در هر شرایطی باید در اولویت قرار داده شده و هرچه سریع‌تر در پی رفع آن بود. اما این روزها به دلیل شرایطی که با آن روبه رو هستیم و بدهی‌های انباشته شده از سوی بیمه‌ها در خصوص این شرایط بسیار مهم هم باید تغییراتی اعمال شود که قطعا این تغییرات به نفع سیستم درمانی کشور ما نیست.

مصدومان ترافیکی و مشکل بدهی ها

نحوه خدمات به مصدومان ترافیکی

همه ساله مصدومان ترافیکی با وجود شرایط مختلف در حال افزایش هستند. متأسفانه آمارها نشان می‌دهند که این آموزش‎ها فایده چندانی نداشته و هر زمان که سفرها آغاز می‎شوند بر تعداد این مصدومان نیز اضافه خواهد شد. با توجه به نزدیک شدن به ایام عید و سفرها و متأسفانه این مصدومیت‌ها وزارت بهداشت در خصوص بدهی‌هایی که متولی این هزینه‌ها یعنی بیمه ایران نسبت به این وزارتخانه دارد واکنش نشان داده و از احتمال پولی شدن خدمات ارائه شده به مصدومان نیز سخن می‌گوید.

مصدومان ترافیکی و مشکل بدهی ها

در واقع هزینه‌های مربوط به درمان هریک از بیماران در حوادث جاده‎ای و مصدومان ترافیکی بسیار زیاد است و نمی‌توان این هزینه‌ها را نادیده گرفت در صورتی که بخش دولتی و بیمه‎ای یعنی بیمه ایران باید این هزینه‎ها را پرداخت نماید تا بتواند به استوار بودن نام خود در عرصه بیمه کشور ادامه دهد. وزارت بهداشت هم از شرایط بودجه‌ای خوبی نسبت به بیمه ایران برخوردار نبوده و نمی‎تواند از این هزینه‎ها بگذرد و خود نیز پرداخت کننده باشد. در حقیقت بیمه ایران باید در تلاش باشد تا بتواند هزینه‎های مصدومان ترافیکی را از هزینه‎های دیگر وزارتخانه جدا کند تا اثربخشی مطلوبی داشته باشد.

بیمه ایران و مصدومان ترافیکی

بدهی برآورد شده که باید از سوی بیمه ایران در خصوص مصدومان ترافیکی و سایر هزینه‌ها به وزارت بهداشت پرداخت گردد در حدود هشتصد میلیارد تومان می‌باشد. این رقم بسیار زیاد است و باید هرچه سریع تر اقداماتی در خصوص رفع آن صورت پذیرد. در غیر این صورت هزینه‎های این بدهی باید توسط مردم پرداخت گردد که قطعا هزینه سرسام‎آوری خواهد بود و در شرایط حساس، پرداخت چنین هزینه‎ای برای خانواده‎ها امکان پذیر نیست.

مصدومان ترافیکی و مشکل بدهی ها

بیمه ایران متأسفانه چنین مبلغ بدهی را در مورد مصدومان ترافیکی قبول ندارد. در حالی که تمامی هزینه‎ها موجود می‎باشد. تاکنون درگیری بین این موضوعات از خدمات به مردم ذره‎ای نکاسته و همواره بیمارستان‎ها بر اساس روال قدیمی خود به درمان رایگان ادامه می‎دهند.

نظر شما درباره مصدومان ترافیکی و مشکل بدهی ها چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز