منظور از حوادث طبیعی حوادثی همچون زلزله، سیل و . . . می‎باشد که بدون هیچ آگاهی به یکباره اتفاق می‎افتد. این حوادث همواره می‎توانند با خسارات شدیدی همراه باشند.

خسارت‎های ناشی از حوادث طبیعی به یکباره و تنها در طی چند دقیقه می‎توانند زندگی چندین ساله یک فرد را با خاک یکسان کنند. بلایایی که باید از سوی دولت و شرکت‎های بیمه تا سقف مشخصی مورد حمایت و پشتیبانی قرار داشته باشند. در غیر این صورت این تحولات و خسارت‎هایی که ممکن است همچنان در راه باشند، تعداد ویرانی‏‎ها و همچنین شمار جان باختگان را افزایش خواهد داد.

مشکلات موجود بر سر راه بیمه همگانی از نوع حوادث طبیعی

لایحه مربوط به حوادث طبیعی

در همین حین لایحه‎ای تنظیم شد تا بتواند با بیشترین سوددهی برای مردم بیمه همگانی مربوط به حوادث طبیعی را هرچه زودتر به جریان بیاندازد. اما در این لایحه برخی از اصول مهم رعایت نشده و معمولا بدون هماهنگی با دولت قیمت‎های بسیار بالایی در نظر گرفته شده که از توان دولت برای پرداخت آنها خارج است.

دولت همواره تلاش می‎کند تا کمک‎های لازم را در این راه انجام دهد. اما همانطور که می‎دانیم بودجه بندی‎ها برای چنین اتفاقات غیرمنتظره‎ای صبر نخواهند کرد و در نیمه دوم سال بودجه با کاهش زیادی مواجه خواهد شد.

به همین دلیل لایحه‎ای که به تازگی تنظیم شده باید توسط دولت بررسی شود و در نهایت به تصویب برسد. در غیر این صورت همواره مورد تأیید نخواهد بود. احتمالا به دلیل بار سنگین مالی برای دولت ممکن است اندکی از هزینه‎های واگذار شده به دولت در خصوص بیمه همگانی حوادث طبیعی کاسته شود.

مشکلات موجود بر سر راه بیمه همگانی از نوع حوادث طبیعی

حوادث طبیعی، نیازمند بیمه

معمولا بر اساس تنظیمات صورت گرفته، بیمه‎ای که مربوط به حوادث طبیعی می‎باشد به گونه‎ای تنظیم خواهد شد که بیمه آتش سوزی و حوادث در کنار یکدیگر قرار داشته باشند. در حالی که اکثر افراد نه تنها به بیمه آتش سوزی اعتقادی ندارند، بلکه بیمه زلزله را به واسطه هرچند وقت یکبار اتفاق افتادن آن امری غیر ضروری می‎دانند. این چنین بیمه‎ها در شرایط کنونی به درد افراد می‎خورد. در شرایطی که ممکن است زلزله تمام زندگی آنها را نابود کند.

لایحه مربوط به بیمه همگانی از نوع حوادث طبیعی لایحه‎ای است که در طی سالهای گذشته تنظیم شده اما برای بررسی‎های نهایی هنوز به تصویب نرسیده است. در حال حاضر با وقوع زلزله‎ای که اخیرا هموطنان عزیز ما را داغدار کرده، لزوم وجود چنین بیمه‎ای بیش از پیش مورد حمایت قرار گرفته است.

دولت و مردم تا زمانی که حادثه‎ای به وقوع نپیوندد و خسارت‎های بسیار زیادی را با خود به همراه نداشته باشد با اهمیت این موضوع آشنایی نخواهند داشت. در حال حاضر بررسی‎های نهایی برای پنج ایرادی که در این بیمه گرفته شده باید بیمه مرکزی اعلام شود و پس از بررسی و اصلاح مورد بررسی دولت و مسئولان مربوطه قرار گیرد.

مشکلات موجود بر سر راه بیمه همگانی از نوع حوادث طبیعی

با تأیید شدن این بیمه می‎توان با خیالی راحت‎تر در برابر این ویرانی‎ها جبران خسارت را انجام داد. معمولا حوادث طبیعیو خسارت‎های ناشی از زمین لرزه بسیار زیاد است، شاید بیمه‎ها بتوانند تا حدودی جبران مالی خسارت وارده را انجام دهند. اما هیچگاه نمی‎توانند جبران جانی آن را برعهده گیرند و غم نهفته در سینه مردم را از بین ببرند. با رعایت استانداردهای لازم برای ساخت خانه‎ها تا حدود زیادی می‎توان از به خطر افتادن جان خود و خانواده خود پیشگیری به عمل آورد.

نظر شما درباره مشکلات موجود بر سر راه بیمه همگانی از نوع حوادث طبیعی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز