کارگران اقشار ضعیفی از جامعه هستند که همواره علاوه بر مخاطرات مختلف محیطی در حیطه شغلی هم تحت خطر قرار دارند.

کارگران همانند کارمندان و سایر نیروها در حال فعالیت در جامعه هستند و بسیاری از کارهای مهم به آنها واگذار می‌شود. از این رو باید تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شود. تسهیلاتی که باید به آنها توجه شود در زمینه مسکن و بخصوص بیمه این افراد است. بیمه‎ای که باید به صورت دقیق پرداخت شود.

مشکلات مسکن و بیمه در کارگران

کارگران و معضل بیمه

این اقشار در زمره اقشاری هستند که هر لحظه نیاز به پول دارند و به همین دلیل باید سریعا نسبت به رسیدگی به وضعیت آنها اقداماتی انجام شود. فردی که به صورت روزمزد نیست می‎تواند با مشکلات زندگی خود کنار بیاید اما کارگران روزمزد از این قاعده مستثنا هستند. هر روز نیاز است تا هزینه‎هایی را پرداخت کنند که بدون داشتن منبع درآمد، پرداخت این هزینه‎ها امکان پذیر نیست. نیروی انسانی فعال موجود می‎باشد اما باید توجه داشته باشید که این نیرو برای افزایش انگیزه کاری خود نیاز دارند تا از نظر این تسهیلات از سوی دولت نیز حمایت شوند.

مشکلات مسکن و بیمه در کارگران

بررسی‎ها نشان می‏‎دهد که درصد آمارهای فوتی در خصوص کار به قشر کارگران تعلق دارد. این درصد در حدود هفت درصد می‎باشد که درصد قابل توجهی است و باید مورد پیگیری قرار گیرد. در حدود نصف این میزان در زمینه شغلی کارگری ساختمان مشغول بوده که رقم قابل توجهی است. این کارگران همواره در مخاطرات بسیار زیادی هستند و میزان از کار افتادگی آنها به دلیل سقوط از ساختمان هم رقم بالایی می‎باشد. پس حداقل وظیفه مسئولان قرار دادن بیمه‎ای مناسب برای آنها است تا کارگران بتوانند این مشکلات را از سر راه بردارند.

مشکلات مسکن و بیمه در کارگران

وظایف دولت برای کارگران

کارگران بیمه می‎شوند، اما هیچ یک از آنها از بیمه خود رضایتی ندارند. حتی برخی از آنها نیز در محدوده‎ای قرار دارند که از زمان اقدام برای بیمه آنها در حدود هفت سال می‎گذرد. پس از طی شدن این هفت سال هنوز هم خبری از بیمه شدن آنها نیست. طرح‎های مختلفی به دولت پیشنهاد می‎شود تا از آن طریق بتوانند به این مشکلات خاتمه دهند. یکی از مهمترین پیشنهادات به دولت در زمینه اعطای مسکن کارگران می‎باشد. برای این منظور مسکن مهر در نظر گرفته شده است. آمارها نشان می‎دهد که در حدود نیمی از این کارگران مسکنی ندارند. البته نداشتن مسکن به معنای بی‎خانمانی نیست بلکه این درصد از آنها اجاره نشین هستند و با وجود تورم از پس هزینه‎های موجود برنمی‎آیند.

نظر شما درباره مشکلات مسکن و بیمه در کارگران چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.