مأمورین بیمه با بازررسی‎های خود می‎توانند در روند استفاده از بیمه نقش مهمی را ایفا کنند اما متأسفانه در برخی از موارد همچون صنعتگران همین‎ها مشکل‎ساز هستند.

مأمور وظیفه بررسی را دارد که باید تلاش‎هایی در جهت برطرف نمودن مشکلات فعلی و منطقی انجام دهد، در خصوص مطالبه‎هایی که برای بیمه‎ها وجود دارد، با مطرح شدن در مجلس تلاش‎هایی در جهت برطرف نمودن آنها در راه می‎باشد. این تلاش‎ها نشان دهنده پیگیر بودن و جدی بودن مسئله خواهد بود. اما مأموران نباید با بررسی‎های خود در کار سایر صنعت‎ها و صنوف نیز اختلال ایجاد کنند همانطور که بر اساس گزارش‎های واصله به موضوع اختلال در کار صنعتگران اشاره شده است.

مشکلات مربوط به مأموران بیمه و صنعتگران

در روستاها بیمه می‎تواند به شکل‎های متنوعی پوشش داده شود، زیرا برخی از کارها در روستاها به صورت تعاونی و شرکتی مدیریت می‎شوند که با کارهای روتین روستاییان متفاوت خواهد بود. از این رو باید به صنعت بیمه و همچنین افرادی که در صنایع دیگر مشغول هستند کمک صورت پذیرد تا در نهایت به موفقیت بزرگی دست یابیم. در بین روستاییان دو نوع بیمه بیشتر مورد استفاده قرار می‎گیرد که تأمین اجتماعی و بیمه مربوط به روستاییان خواهد بود.

البته در خصوص افرادی که دفترچه بیمه روستایی دارند شرایط کاملا متفاوت است، زیرا این افراد باید هرچه سریع تر پیگیری‎های لازم را انجام دهند. در شرایطی که فرد بومی همانجا باشد و در همانجا هم زندگی کند درصد مقبولیت این بیمه بالاتر می‎رود اما اگر در روستا ساکن نباشید احتمال استفاده از آن بسیار کمتر خواهد شد. روستاییان تنها پنج درصد را پرداخت می‎کنند که سهم ناچیزی از کل سهم موجود برای یک بیمار است.

متأسفانه یک سری از هزینه‎ها برای پرداختی بیمه حذف گردیده که نشان دهنده بخشودگی است اما این بخشودگی‎ها هنوز از سوی دولت به بیمه‎ها انجام نشده و تسویه‎ای در کار نبوده است، به همین دلیل برخی از مأمورانی که در بیمه فعالیت دارند برای بازگشت این پول‎ها در تلاش هستند تا در کار مربوط به صنعتگران مشکل پدید آورند که تاکنون موفق بوده‎اند.

مشکلات مربوط به مأموران بیمه و صنعتگران

اگر حقی که بر روی دوش آنها می‎باشد پرداخت نشود نوعی حق الناس است که می‎تواند گریبان گیر فرد شود و در جایی به ضرر آنها تمام خواهد شد. در حال حاضر دولت هم قصد ندارد تا پرداختی‌ها را در نزد خود نگه دارد بنابراین در تلاش است تا بدهی‎ها را هرچه زودتر تسویه نماید.

نظر شما درباره مشکلات مربوط به مأموران بیمه و صنعتگران چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز