پرداخت کردن حق بیمه وظیفه‎ای است که معمولا بر دوش هر فردی قرار دارد، اما همواره راه‎هایی برای کم کردن این سخت گیری‎ها برای بیمه رانندگان وجود دارد.

برخی از مواقع پیش می‎آید که یک راننده مجرب به دلیل سالهای زیاد کاری نمی‎تواند برای مدتی کار کند. اما همواره دوست دارد تا وسیله‎ای که با آن نان در می‎آورد نیز سرپا باشد تا بتواند از آن بهره ببرد. در این شرایط با توجه به این که فرد مورد نظر به دلیل وضعیت جسمی امکان پرداخت حق بیمه رانندگان را ندارد تا سه ماه به او فرصت داده می‎شود و برای این موضوع نیز جریمه‎ای برای او تعیین نخواهد شد. همچنین این رانندگان می‎توانند تا حدود یک سال از شرایط بیمه‎ای خود استفاده کنند. اما اگر پس از سه ماه همچنان پرداختی برای آنها وجود نداشته باشد نیاز است تا جریمه اعمال شود.

مشکلات مربوط به بیمه رانندگان

رانندگان اقشار زحمت کشی هستند که تنها با استفاده از رانندگی در روزهای سرد و گرم سال روزی خود و خانواده شان را به دست می‎آورند. این افراد همواره از ضایع شدن حقشان در خصوص بیمه و بازنشستگی گله دارند و دوست دارند تا تغییراتی در این وضعیت داده شود. از نظر آنها یکی از مهمترین تغییرات باید در زمینه مطالبات رانندگان باشد که نیازمند توجه دولت و بیمه‎های فعال خواهد بود. در همین خصوص از سوی مسئولان نیز بحث و بررسی زیادی انجام شد.

مشکلات مربوط به بیمه رانندگان

یکی از توجهات به این قشر از افراد در خصوص سلامتی آنها می‎باشد. بیمه‎ها موظف هستند تا برای رانندگان که سن آنها از چهل و پنج می‎گذرد معاینات دوره‎ای یک ساله را به صورت رایگان انجام دهند و برای سنین پایین تر نیز این کار هر دو سال یکبار انجام خواهد شد. زمانی که بتوانیم سلامتی یک فرد را با کاهش هزینه‎ها کاهش دهیم در روند کاری او گام مثبتی برداشته‎ایم که خود نوید موفقیت‎های بیشتر خواهد بود.

فردی که در حال در بستر بیماری قرار دارد دیگر نیازی نیست که پیگیر کارهای بیمه‎ای باشد. زیرا از زمان بیماری او برای مدت یکسال بیمه رانندگان برقرار است و می‎تواند از دفترچه خود برای امور درمانی نیز بهره ببرد. علاوه بر آن بازنشستگی در سنین بالا با کارکرد کمتر نیز که در حدود بیست و پنج سال می‎باشد هم در دستور کار قرار دارد. برای آنکه در خصوص عملکرد یک راننده حقی ضایع نشود تمامی عملکردها نیز به صورت سالانه بررسی خواهد شد.

مشکلات مربوط به بیمه رانندگان

در خصوص اینکه یک راننده کامیون چند ساعت باید کار کند و چه خطراتی از سوی بیمه رانندگان پرداخت می‎شود موضوع بسیار مهمی است که باید پیگیری‎های جدی‎تر در خصوص آن اعمال شود. در خصوص بیمه‎ها هم یک عدد ثابت برای آنها تعیین شده و افرادی که توانایی پرداخت بیشتر را دارند می‎توانند این کار را انجام دهند تا حقوق بازنشستگی آنها بیشتر شود. در این صورت اگر فردی کمتر پرداخت کند حق بازنشستگی او نیز کمتر خواهد شد.

نظر شما درباره مشکلات مربوط به بیمه رانندگان چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تی نیوز