یکی از جدیدترین مشکلات بیمه عدم توجه به حوزه نیروهای انسانی و آمد و شدهای بسیار زیاد است.

لزوم استفاده از نیروهای مجرب

همانطور که می‎دانید در زمینه فعالیت‎های بیمه‎ای شرایط به گونه‎ای است که بغیر از چند شرکت دولتی، سایر شرکت‎ها به صورت خصوصی در حال فعالیت هستند. اما شرکت‎های خصوصی از نیروهای مجرب و کارآزموده‎ای استفاده نمی‎کنند. به همین دلیل نیاز است تا نیروهای دولتی به جایگاهی در این زمینه برسند و بتوانند برای شرکت‎های خصوصی نیز از تجارب خود استفاده کنند.

مشکلاتی جدید در زمینه ی نیروهای انسانی

شرایط قانونی باید به وجود آید تا یک شخص تنها در یک جایگاه حضور یابد و پس از کار در شرکتی خصوصی دوباره به یک شرکت دولتی بازگشت نداشته باشد. این مشکل در رابطه با کارکنان یکی از شرکت‎های بیمه دولتی نیز مشاهده گردید.

او پس از انتصاب برای یک پست مهم در بیمه میهن دوباره به پست قبلی خود در بیمه ایران رفت که همین امر منجر به از سر گرفتن اختلافات شد. قطعا با این آمد و شدهای نیروهای انسانی نمی‎توان به اهداف اصلی خود رسید.

اخلاق اولین گزینه برای نیروهای انسانی

داشتن اخلاق در زمینه کاری یکی از مهمترین شرایطی است که باید به آن پرداخته شود. تا زمانی که شخصی از اخلاق کاری خوبی برخوردار نباشد قطعا شرایط برای او بسیار مناسب نخواهد بود و این خود می‎تواند با بایدها و نبایدهایی همراه باشد. در ابتدا پیش از هر کاری یاد دادن برخی از مسائل ضروری است تا در جریان کار از مانع تراشی برای دیگران نیز جلوگیری بعمل آید.

مشکلاتی جدید در زمینه ی نیروهای انسانی

قوانین بیمه مرکزی

بیمه مرکزی در این رابطه باید قوانینی را تعیین نماید و از تأیید کردن هر فردی برای این رفت و آمدهای مختلف جلوگیری کند. در این راستا بیمه مرکزی اولین مقصر شناخته می‎شود. زیرا این بیمه در ابتدا تأیید برای حضور یک فرد در دو شرکت بیمه دولتی و خصوصی را انجام می‎دهد.

قطعا در مفاد قانونی به این موضوع اشاره می‎شود که یک شخص هم زمان نمی‎تواند در دو شرکت کار کند و پست‎های مهمی را برعهده گیرد. اما از سوی دیگر سودرسانی خوبی نیز با خود داشته باشد.

بسیاری از نیروها تمایل دارند تا از بخش خصوصی خارج نشوند، زیرا این بخش سودرسانی بیشتر و زودرتری نسبت به بخش دولتی برای آنها دارد. در نتیجه نمی‎توان انتظار آینده کاری خوبی را از سوی چنین افراد و چنین پست‎هایی داشت.

مشکلاتی جدید در زمینه ی نیروهای انسانی

باید قوانینی جدید و به شکلی سخت و محکم وضع شود. نیروهای انسانی بسیار زیاد و حتی جوان و با تجربه‎ای وجود دارند که می‎توانند در این جایگاه‎ها با دل و جان فعالیت کنند و ضرر را برای شرکت مربوط به همراه نداشته باشند.

اما متأسفانه تا زمانی که زیرساخت‎های لازم برای این کار فراهم نشود قطعا با آینده‎ای درخشان روبه رو نخواهیم بود. ما باید بتوانیم حرکتی جسورانه چه در زمینه دولتی و چه در زمینه خصوصی از خود نشان دهیم تا با تغییر این حرکت در شرایط کاری خود نیز بیشتر آشنا شویم.

نظر شما درباره مشکلاتی جدید در زمینه ی نیروهای انسانی چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز