دفترچه بیمه های درمانی در زمره رایج‎ترین وسایل برای ورود به بیمارستان‎ها و مطب‎ها به شمار می‎روند، اما نباید در هر جایی از آنها استفاده نمود.

محدودیت در استفاده از دفترچه بیمه های فعلی

بسیاری از افراد بیماری‎هایی دارند که برای درمان آنها نیاز دارند تا از دفترچه بیمه های خود بهره ببرند. اما نمی‎توان تمام بیماری‎ها و هزینه‎های ناشی از آن را از طریق بیمه‎ها تأمین نمود. زیرا بیمه‎ها هم اولویت بندی‎هایی دارند که خارج از آن محدوده نمی‎توانند فعالیت کنند. با توجه به بدهی‎های موجود در حالت فعلی توجه به این موضوع نیز از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است که از سقف پرداختی بیمه در دفترچه بیمه خود نیز اطلاع کسب کنیم. برخی از بیمه‎ها بدهی‎هایی دارند و بر همین اساس نمی‎توانند بیش از حد تعیین شده را پرداخت کنند.

محدودیت در استفاده از دفترچه بیمه های فعلی

شما برای استفاده از خدمات بیمه‎ای به صورت ماهانه یا سالانه هزینه‎های بیمه‎ای را پرداخت خواهید کرد. اما این هزینه‎ها به مثابه خرج های بیهوده نیست. هزینه‎هایی که ضروری نیستند را از گردونه خود حذف کنید. از این پس از نظر وزیر بهداشت بیمه‎ها مجاز نیستند که تمام هزینه‎های موجود را پرداخت نمایند. البته تا پیش از این هم برخی از بیمه‎ها از این قوانین پیروی می‎کردند اما از این پس باید پیگیرانه‎تر فعالیت کنند و به هر هزینه‎ای پاسخ مثبتی ندهند.

محدودیت در استفاده از دفترچه بیمه های فعلی

هیچ یک از کشورهای دنیا چنین شرایطی را قبول نمی‎کنند و همه آنها از یک پروتکل بهره می‎برند که نیاز است تا از طریق این پروتکل فعالیت را طبقه بندی کنند. به چنین ترتیبی تنها توانایی پرداخت دولت‎ها برای هزینه‎های درمانی حساس نیز وجود دارد که به صورت شایع در بین بیماران وجود دارد. اگر بتوانیم هزینه‎های جاری را در زمینه‎های موجود کنترل کنیم می‎توانیم با سرعت بیشتری به پروژه‎های مدنظر برسیم. یک جمله معروف وزیر بهداشت در این زمینه به چک سفید امضاء نبودن دفترچه بیمه ها مرتبط است.

منبع:

تی نیوز