اگر در بین شرکت‎های بیمه رفت و آمد داشته باشید و نگاهی هم به آمار فروش بیمه عمر داشته باشید، حتما به مازندران توجه زیادی خواهید کرد. زیرا این استان رتبه بسیار بهتری را به دست آورده و به نوعی خود را بالاتر کشیده و در فروش این نوع بیمه نامه موفق بوده است. به ظاهر آنها فروش خوبی داشته‎اند. اما آیا نظر کارشناسان فعال در این حوزه و در استان مازندارن هم به چنین شکلی است؟؟؟

در بررسی‌های خود به این نتیجه خواهیم رسید که همه کارشناسان بر سر این موضوع اتفاق نظر ندارند و آنها بهترین عامل مؤثر را تبلیغات تلویزیونی در شبکه استانی مازندارن می‌دانند. در این تبلیغات بیمه عمر، اینکه چه تأثیراتی بر روی زندگی ما دارد و بسیاری از موارد به صورت تصویری به مردم آموزش داده شده است.

آگاه سازی مشتری گام اول در تامین موفقیت

تا این مرحله برای جذب مردم کارهای بسیاری خوبی صورت گرفته و آنها برای بیمه شدن اقدام می‌نمایند. اما زمانی که نوبت به توضیحات لازم در خصوص فروش بیمه عمر می‎رسد، کارشناسان نمی‎توانند منظور و مفهوم و همچنین فواید را به درستی اعلام کنند. به همین دلیل با مشکل روبه رو می‎شوند و نمی‎توانند آنطور که باید مشتری را جذب کنند. در همین جا عده‎ای از مردم منصرف می‎شوند.

در خصوص هزینه تحصیلات و همچنین پشتیبانی بیمه عمر از مردم در زمان بیماری، باید موضوع را با یک مثال برای آنها تشریح کنند. نمونه‌های واقعی را با سند و مدرک به آنها نشان داد تا بتوانند در جذب آنها گام مؤثری را برداشت. به همین دلیل اگر چنین مراحلی به خوبی پیش می‎رفت امروز مازندران تنها پنج درصد رشد نداشت بلکه مردم مازندران می‎توانستند به میزان ده درصد از بیمه عمر بهره بگیرند.

فروش بیمه عمر

اما در حال حاضر تا همین جا هم مازندران به سرعت، پیشرفت کرده و موفقیت‎های بسیاری از خود به جای گذاشته است. اما هنوز هم مسئولان عالی رتبه با این مشکل روبه رو هستند که کارمندان و مسئولان مربوط به فروش بیمه عمر نمی‎توانند مسئولیت خود را به خوبی انجام دهند و این می‎تواند موجب نارضایتی مردم و همچنین عدم اطمینان آنها به این بیمه یعنی بیمه عمر باشد.

لزوم فرهنگ سازی

اگر می‎خواهیم که اغلب مردم کشور همچون سایر کشورها بیمه عمر را بشناسند و با آن مأنوس شوند باید از طرق مختلف در این زمینه فرهنگ سازی کنیم و آنها با اهمیت این موضوع آنها را آشنا کنیم. این که تنها بخواهیم در این خصوص صحبت کنیم و یک توضیح مختصر بدهیم برای فرد کفایت نمی‎کند. زیرا قرارداد سالیان زیادی از عمر را به پرداخت یک مبلغ و بیشتر شدن آن مبادرت کند. این کار ساده‎ای نیست که بتوانیم همه افرادی که بیمه عمر می‎شوند را جذب کنیم.
در مازندران و در بسیاری از استان های کشور فروش بیمه عمر بسیار ارزشمند است و به همین دلیل تیم‌هایی برای بازاریابی و علاوه بر آن کلاس‌هایی برای آموزش دادن نحوه برخورد با مشتری و چگونگی توضیح دادن برای او و آموزش ترفندهایی برای جلب مشتری بیشتر برگزار می‌شود که کارشناسان فروش بیمه عمر در این کلاس‌ها با بسیاری از مفهوم‌ها و راه‌ها برای افزایش تعداد مشتریان خود آشنا خواهند شد.

ما باید به مردم بیاموزیم که آنها تنها با مبلغ بسیار ناچیز در انتها به مبلغی بسیار بزرگ دست خواهند یافت. علاوه بر آن مزایای دیگری هم برای آنها دارد. همچون وام‌هایی که از پول خود خواهید گرفت، علاوه بر آن سودهایی که به پول شما تعلق خواهد گرفت و سرمایه‌ای که چندین برابر خواهد شد.

با کاهش سودهای بانکی، اغلب مردم به سمت بیمه‌‎هایی که در نهایت سرمایه‎‌ای به آنها تعلق می‎گیرد، همچون بیمه عمر را می‎خواهند و شاید یکی از دلایل افزایش تعداد تقاضا برای بیمه شدن همین امر باشد. امید داریم که با تلاش شرکت‎های بیمه مختلف و همچنین نمایندگی‌های گوناگون برای فروش بیمه عمر این مهم واقعیت پیدا کند و همه افراد به آرامش برسند.