امروزه مقوله بیمه کردن یکی از سخت‎ترین شرایط را برای کارفرمایان به دنبال دارد، زیرا یک کارفرما توان مالی خوبی را ندارد، بنابراین طرح مربوط به معافیت پرداخت حق بیمه بسیار جالب توجه است.

در واقع کارفرماها شرایط بسیار سختی را با توجه به بستر جامعه امروز دارند، می‎توان گفت که یکی از مشکلات موجود این است که آنها توانایی پرداخت کردن حق بیمه را برای کارگران خود ندارند اما دوست دارند که آنها کار کنند و حقوق آنها را هم در زمان معین پرداخت می‎کنند. به همین دلیل با توجه به کاهش نرخ کار و افزایش نرخ بیکاری دولت تصمیم دارد تا در خصوص بیمه یک قشر از خانواده‎ها یعنی زنان سرپرست خانوار این تخفیف را قائل شده و در واقع هزینه‎ها را نیز تقبل کند.

طرح معافیت پرداخت حق بیمه برای کارفرما

این معافیت برای کارگاه‎هایی است که در واقع نیرویی که در آن کار می‎کند یک نیروی خانم می‎باشد. البته زنانی که به عنوان سرپرست خانوار خرج یک خانواده را می‎دهند باید تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.  در حدود بیست درصد کاهش در پرداخت حق بیمه می‎تواند برای یک کارفرما بسیار مهم باشد. تمامی افرادی که در کارگاه‎ها و جاهای دیگر مشغول هستند و به نوعی سرپرست هستند باید توانمند شوند.

دولت قصد دارد تا از این خانواده‎ها نیز حمایت کند. دولت همچنین قصد دارد تا علاوه بر خانواده‎ها از خود این افراد هم حمایت‎های مالی و شغلی لازم را انجام دهد. زیرا در این شرایط اقتصادی موجود بزرگ کردن یک فرزند بسیار سخت بوده و یک زن با مشکلات عدیده‎ای مواجه می‎شود. اما دولت یک پیشنهاد فوق‎العاده خوب برای کارفرمایانی دارد که از این زنان در کارگاه‎ها استفاده می‎کنند. در واقع معافیت پرداخت حق بیمه پیشنهادی است که شاید همیشه وجود نداشته باشد. این بررسی‎ها از سوی اعضای فعال در کابینه ریاست جمهوری انجام می‎شود.

طرح معافیت پرداخت حق بیمه برای کارفرما

این پیشنهاد بر اساس مطالعات انجام شده نیز در نظر گرفته شده زیرا تعداد زنان سرپرست خانوار روز به روز در حال افزایش می‎باشد و با این وجود هزینه‎هایی هم که از آنها باقی خواهد ماند بسیار زیاد است.  این زنان می‎توانند شوهر خود را از دست داده باشند، علاوه بر آن این امکان وجود دارد که شوهر آنها دارای اعتیاد باشد. همچنین طلاق گرفتن، فوت شدن همسر، از کارافتادگی و . ..  از عواملی خواهد بود که می‎تواند یک زن را سرپرست خانوار خویش کند.

افرادی که به عنوان سرپرست خانوار هستند معمولا از نظر شغلی با ضعف‎هایی روبه رو هستند، این افراد عموما از نظر روحی هم مشکلاتی دارند، بنابراین نیاز است تا از آنها حمایت شود.

نظر شما درباره طرح معافیت پرداخت حق بیمه برای کارفرما چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

تسنیم نیوز