صنعت بیمه صنعتی است که به دلیل بازدهی بالا از نظر مالی نمی‎تواند از مالیات معاف شود و این موضوع با تلاش وزیران هم سو نبوده و تلاشی نافرجام داشته‎اند.

اهمیت دریافت مالیات

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی نامطلوبی که در جامعه با آن روبه رو هستیم یکی از مهمترین اتفاق‎ها استفاده از مالیات‎های جمع آوری شده در تمامی بخش‎ها می‎باشد. شاید در گذشته درصد معاف شدن از مالیات برای برخی از مشاغل به آسانی صورت می‌گرفت، اما امروزه چنین حالتی وجود ندارد و معمولا معاف شدن از مالیات پروسه‌ای بسیار سخت را در بر خواهد داشت. یکی از از زمینه‌ها که به عنوان یک صنعت از آن یاد می‌شود صنعت بیمه بوده که باید از طریق آن مالیات‌هایی دریافت شود.

صنعت بیمه باید مالیات مربوطه را پرداخت کند!

لایحه خروج بیمه از مالیات

وزیران اقتصادی فراوانی در کشور به این موضوع توجه داشته‎اند و حتی لایحه‎هایی را هم در این رابطه به مرحله تأیید رسانده‌اند که مجلس باید آنها را مورد بررسی قرار دهد. این بررسی به مفاد این لایحه باز می‌گردد که آیا تغییر در وضعیت بیمه و مالیات‌های تعیین شده آن می‌تواند به نفع وضعیت اقتصادی باشد و صنعت بیمه را از جایی که در حال حاضر قرار دارد به مراتبی بهتر برساند یا خیر. پس از بررسی‌ها با این طرح مخالفت شد و سه سال تلاشی که تمامی این وزرا برای خروج صنعت بیمه از پرداخت مالیات در نظر داشته‌اند با شکست مواجه شد.

اختلاف نظر در خصوص حذف مالیات بیمه

عده‌ای در این رابطه به حذف صنعت بیمه از پرداخت مالیات اشاره دارند اما همواره عده دیگری به این موضوع اذعان دارند که هیچ توافقی در این رابطه صورت نگرفته و بیمه همچنان باید مالیات خود را پرداخت نماید. این موضوع که از سوی بیمه‌گران همواره مورد تأکید قرار دارد در رابطه با حذف شدن صنعت بیمه خواهد بود که در این رابطه باید تلاش‌هایی صورت پذیرد.

آنها قصد دارند تا مالیات بر ارزش افزوده به صورت کامل حذف شود که متأسفانه به نتیجه نرسیده‌اند. در حقیقت مالیاتی که تعیین می‌شود باید در نهایت از سوی فردی که از بیمه استفاده می‌کند پرداخت شود که این خود می‌تواند این بار را از دوش فرد مصرف کننده بردارد.

صنعت بیمه باید مالیات مربوطه را پرداخت کند!

در حال حاضر صنعت بیمه  شرایط خوبی ندارد. از این سو تمامی بیمه‌گران برای آنکه جلب مشتری بهتری داشته باشند سعی در آن دارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن تعداد مشتری‌های بیشتری را در ازای تخفیف‌های بسیار زیاد در اختیار داشته باشند که این شکستن نرخ اصلی به نفع آنها نخواهد بود.

نظر شما درباره پرداخت مالیات توسط صنعت بیمه چیست؟ نظر خود را با ما به اشتراک بزارید.

منبع:

ریسک نیوز