صحنه‎سازی که در خصوص تصادفات رخ می‎دهد به طرق مختلف و به دلایل گوناگون وجود دارند. اما یکی از مهمترین این عوامل مرتبط به خبری است که اخیرا در رابطه با این موضوع به گوش می‎رسد. خبر مربوط به یکی از شرکت‌های بیمه‌ای است که از شرکت بیمه‌ای بالاتر پول دریافت می‌کرد بدون آنکه شرکت بزرگ بداند. این پول در واقع به بهانه یک تصادف بسیار وحشتناک رخ داده از آنها گرفته می‌شد. در حالی که چنین تصادفی رخ نداده بود و تنها یک صحنه‎سازی تصادف بوده است.

صحنه سازی تصادف این بار در ایران

ما بارها و بارها از گوشه و کنار دنیا خبری از تصادفات جعلی توسط افراد سودجویی که به هر بهانه دوست دارند از بیمه خود استفاده کنند و پول زیاد را در راه دیگری خرج کنند، شنیده‎ایم. اما دیگر خبری از سودجویی و کلاهبرداری یک شرکت بیمه‎ای پایین دستی در این زمینه اطلاعاتی نداشتیم که متأسفانه خبر این مورد در ایران گزارش شده است. این خبر از خبرگذاری‎های زیادی منتشر شده و کاملا حقیقت دارد.

در واقع این شرکت بیمه‎ای کوچک پایین دستی با جعل کردن یک سری مدارک از مردمی که تصادف نکرده‎اند و بیمه آنها دست نخورده باقی مانده اقدام به صحنه‎سازی تصادف و همچنین به وجود آوردن مدارک جعلی برای دریافت حق بیمه از شرکت‎های بیمه‎ای بالادستی و بزرگ تر شدند. در این زمینه تعداد جعل‎ها و صحنه‎سازی‎های زیادی گزارش شد که خوشبختانه با پیگیری‎های لازم و شکایت یکی از هموطنان عزیزمان، عوامل این سودجویی ناجوانمردانه دستگیر شدند و روانه زندان شدند.

صحنه سازی تصادف و خبر جدید در خصوص آن

شیوه جدید کلاهبرداری!

در واقع پول‎هایی مختلفی که برای بیمه در نظر گرفته شده، پول مردمی است که با زحمت و تلاش بسیار آنها را به دست آورده‎اند تا برای آسایش امروز و فردای خود ذخیره سازی انجام دهند. متأسفانه یکی از بیشترین بیمه‎هایی که سودجویی در آن وجود دارد، بیمه بدنه خودرو است. زیرا به خوبی و با همکاری و فرد راننده از قبل می‎توان تصادفی را صحنه سازی کرد که هیچ فرد و یا کارشناسی نتواند به مشکل دار بودن آن شک کند. به چنین ترتیبی افراد زیادی سودکلانی را به جیب خواهند زد، اما آنکه شرکت بیمه‎ای بخواهد چنین کاری را انجام دهد، غیرممکن خواهد بود.

شرکت بیمه‌ای که با همکاری کارمندان خود چنین تصادف‎هایی را به وجود آورده و سریعا خسارت‌های آن را دریافت نموده توانسته در مدت زمان بسیار کم دو میلیارد از حق این ملت را بردارد. غافل از اینکه توسط یکی از هموطنان عزیز در شیراز پیگیری می‌شوند تا اینکه به این شرکت می‌رسند و پلیس هم تمامی مسئولانی که در این زمینه همکاری داشته‎اند را بازداشت نموده است. زیرا نباید با حق این ملت آن هم در چنین شرایط نامساعد اقتصادی بازی کرد.

شناسایی و دستگیری

یک هموطن عزیز در شیراز زمانی که برای دریافت بیمه بدنه خود به شعبه بیمه مراجعه نمود، متوجه شد که با مدارک جعلی به نام او خسارت‌های زیادی دریافت شده است. در حالی که وی در یک سال اخیر خسارتی نداشته و تصادف رخ داده را با هزینه خود پرداخت نموده است. حالا که تصادف کرده و مبلغ آن بالا می‌باشد برای دریافت خسارت به شرکت بیمه‌ای آمده است. تصوری که او داشت مبنی بر کاهش هزینه نهایی بود در حالی که این هزینه چند برابر شد و هزینه تصادف قبلی هم لحاظ شده بود.

در آنجا متوجه شد که تمامی این تصادفات ساختگی است و یک سری افرادی در حال سودجویی از ملت هستند که موجب شد تا به کلانتری برود و شکایت خود را انجام دهد. در نهایت مشخص شد که از این فرد چند میلیون تومان خسارت دریافت شده و به جیب همان شرکت بیمه‎ای مذکور پرداخت شده است.

قطعا نمونه‎های دیگری از این کلاهبرداری توسط افراد سودجو وجود دارد. یکی از آنها هم اکنون مشخص شده و بسیار سخت در موارد دیگر پیگیری خواهد شد تا چنین کاری به صورت کامل از بین برود. در نهایت با تحقیقات بسیار شرکت بیمه‎ای خطاکننده در تهران دستگیر شد. عوامل زیادی در این کار دست داشتند که عده‎ای از آنها برای صحنه‎سازی تصادف، عده‎ای دیگر برای کارشناسی بیمه و در نهایت عده‎ای دیگر هم برای جعل اسناد با یکدیگر همکاری داشتند.